Wednesday, March 14, 2012

ganu kiter ..

okay sekarang mau citer kes kat terengganu . ehem3 . maaf sekiranya ada kenyataan2 yang berunsur kurang ajar sedikit . nak taip ni pun aku rase menyampah . manusia kan ..... okeh sampai2 kat terengganu tadi terus pergi kat masjid kristal . daripada semalam on the way pegi kelantan tu dah kecoh nak ke masjid tuh . sudahnye bila sampai menyakitkan hati pulak segelintir orang2 dalam bas nih . seb baek orang2 tua . kalau baya2 aku memang best la aku laha kan aje . biar tak kawan sampai mati pun takpe . ade ke patut katenyer nak pegi solat dulu sebelum pegi makan . dah terlanjur lalu kat area masjid tu kan . then katenyer .....

 " solat kat sini dulu ye . sampai 3.45pm . lepas tu baru makan "

aku ingat lagi kate2 keramat tuh . korang bayangkan la . memang kebiasaannye kalau bab solat aje bagi masa dalam setengah jam . errr apakah ... then untuk benda lain boleh pulak membazir2 masa . huh ! aku pun bajet la selalunye melayu nih (khususnye segelintir orang2 dalam bas ni) 7.30 akan jadi kul 8. aku tengok ramai je duk relax2 . tunggu yang lain2 solat aku g la amik gambar . then tunggu punya tunggu dah kul 3.45 . abah keluar bagitau dah ade orang call suh balek kat bas . WTFish ! eheh punctual pelik pulak . punye la kelam kabut jalan ke bas sampai adik aku bley tertinggal barang aku kat masjid tuh . huh ! memang terkilan betul lahh . ni perut2 lapar kebulur macam tak pernah makan punye pasal lah .

sekali sampai bas ambo0i2 .. memang aku panas . s0ry lahh eh . aku ingat selama hormat kat orang ni orang akan hormat balik . silap rupanya . memang aku silap gila . aku ni yang bodoh . thought that bila respect orang kita akan dapat benda yang sama  . sekali tikam belakang okay . bila lapar semua orang hilang sabar .  bajet aku tak lapar ke ? kte0rang pegi makan angin ? pegi nek cruise ke ? SOLAT lahh !!! sampai nak menangis mak aku bila ramai yang cakap macam tuh . pergh cam bernanah telinga aku . ape bhai ... pasal makan cepat gila  . baru aku tau beb rupanya ramai yang tak g solat kat situ . so0 what's the p0int kau belok ke masjid yang Subhanallah cantik tuh . untuk sight seeing rupanya . apesal tak bagitau awal2 . boleh aku amik seribu gambar kat situ aje beb . perghh memang aku panas . sekali je tak punctual abes orang hentam . betul lahh orang kate satu kesalahan memang boleh tutup seribu kebaikan . 

ape guna pegi sini hanya untuk sight seeing ... hurmm


memang sebelum pegi masjid tadi lahh kali terakhir semua orang tengok aku senyum dengan penuh ikhlas . aku tak leh tolerate benda2 macam ni . takde bergurau2 beb . aku anggap semua serius . bergurau bukan untuk memalukan orang lain . and cara nya sangat salah okay . takde . biar orang kate aku kurang ajar . cane yang dah jadi kat mak aku tu ? ingat mak aku takde perasaan ke ? bley plak pastu nak baek2 . untuk aku takde ye . cukup la sekali . terkesan ntah sampai bila . siap la pasni memang mul0t aku je menganjing orang . tak yah tanye suara sape lagi . memang aku lah tuh . ready okay !

geram punye pasal memang takde cara lain la . shopping la beb . biar la abes beratus pun . asalkan hati aku lapang . huh ! sampai dua bundle keropok aku beli . bila orang tanye senang aku jawab . saje la kot nanti ade yang kebulur aku bley sedekah kat sesape je . banyak gila kot beli barang kat pasar payang . dan kami sanggup tak makan walaupun dia bagi masa yang lama untuk beli barang . takut tak punctual nanti ramai lak yang merungut ! kami ni sape la kan . buat salah sikit je orang nak ungkit2 . takpe2 .... bila2 nanti bley makan . kot la stop kat mana2 . si yuyun ni pulak ntah kemane la . call takde penah nak angkat . hurm . kecewa gila semua orang aku tak dapat nak jumpa . buang masa je datang jauh2 . demam2 pulak tuh . tapi semua yang aku rindu tak dapat nak jumpa . memang aku ni salah timing la ..... hurmmm

lepas daripada pasar payang kami terus balek and stop by la kat gerai tepi jalan untuk beli keropok lekor mase on the way balek tuh . aku beli memang cukup2 untuk family sendiri sahaja . nanti ade yang mintak pulak . masa nak pegi takde orang kecoh . dah pegi nak balek ramai pulak yang tetibe jumpa nombor telefon mak aku . cantek sangat ~~


gila la arini bad luck sket ... huh !













No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...