Sunday, March 11, 2012

kadang2 aku memang pelik orangnye

secara jujurnya sebenarnye plan sebenar aku ke bandar arini adalah untuk melepaskan tekanan melalak dan melepaskan rindu nasi ayam goreng dekat bustand . tapi disebabkan kes tunggu bas lama sangat dan kesesakan yang disebabkan warga asing yang terlampau melampau melimpah ruah kat bandar tuh aku pun terpikir takkan nak buat dua benda tu je kan . macam tak berbaloi jer . tapi karok memang cancel la sebab masa aku tunggu bas tu ade ke patut aku lupa yang sebenarnya arini adalah hari ahad . dem ! xdapat la murah der .. mesti ramai budak2 yang tak stabil hormon duk gedik2 kat tempat tuh . euwww~ xnak la aku . buat hati mata je . maka masa berjalan dari stesen bas tuh ligat kepala otak aku pikir ape nak buat ek . beli baju pun ok jugak nih . sok dah nak berangkat . kemane ? nanti la aku update  (eceh macam orang nak baca !) #lempanglaju2pipigebuku  

masuk je wetex yang terhebat tuh aku dah terbau McD . tapi entah kenapa memang tak terkesan langsung di kalbu . askar aku dah muncung sket . hahaa nak beli guna duit sendiri la weii ! aku memang nekad nak melantak kat bustand je nanti . sedap kot nasi ayam goreng kat situ . arini elok je kaki aku melangkah menuju ke watson . yela mak suh beli shower krim . kot la ade murah ke kan kat situ . tapi aku belok tempat len pulak . ahah ! bek aku beli hadiah untuk mak dan abah yang nampak kecik comel molek tapi agak besar maknenye dan $$$ nye . hahaaa sekali sekala buat parent happy . ape salah nye . bile lagi kan . heheee


ni je mak yang akak mampu .. huhuu

memang menyeringai la mak aku . kejap je la . pastu siap touching2 lagi . hahaa bajet ahh . padahal suke senyum sampai ke telinga . abah lak macam biase . relax je . hahaa sumpah lawak la . sian lak aku tengok selalu nak pinjam2 orang walaupun 10 kali cubaan sekali je yang berjaya . heheee pasni jangan ade yang berani nak merapak sembah sentuh benda nih eh .. ok continue story la . pastu aku ngan askar duk berjalan lagi . lega rase hati . aku memang camni ahh . ble dah bajet2 gila tengok be-rat2 jugak aku abes . adehh .. tapi takpe . dapat beli baju dan lain2 tu dah kira ok lah . konon baek ahh blah awal . yelahh ari2 ahad ni kat mana2 tempat pun memang tetibe majmuk gila . macam2 bangsa ada . so nak hindar bahaya (sekali lagi) kononnye nak blah awal . girang menuju ke bustand untuk mendapatkan nasi ayam goreng yang dirindui ..

sudahnye sampai bustand ok fine ! tutup pulak . urghh !! kecewa kejap . tapi memang kejap je la . aku ternampak ade satu gerai nih tak penah pulak die bukak siang2 . so nak try lahh . cam biase takde lain . hanya nasi ayam goreng ok . standard fav aku . hahaa bapak ahh ... alhamdulillah erkkk~ sedap gila ! lepas ni boleh try lagi . kalau bukak lahh . elok kami nak blah ...... o0ppss ! hahaa shower yang mak pesan suh beli aku bley lupa kan . great ! maknanya kena lah aku patah balek . mak aih .. dengan per0t kekenyangan kami menapak kembali ke wetex . phew~ memang seksa . seksa tak seksa . aku stress2 memang takleh pegang duit . hahaa kasut la pulak jadi mangsa . kononnye memang nak guna la .. hahaa esok beb . aku memang selama ni idup ngn belas ihsan adik2 aku aje kalau bab2 kasut nih . so beli lah . lama dah tak beli Bata wehh .. tahan lama kasut Bata nih .. jangan main2 .. hopely lah kan ... sebab dulu aku beli memang bertahun2 la tahannye . lepas yang tu rosak memang aku hanya pakai selipar spoloh hengget walau kemana sahaja aku pegi .

siyes sedap gila !


yang buat aku ilang mood balek adalah tunggu bas masa nak balek . nyampah gila . dah la ramai orang luar . huh !! perempuan aku ngan askar je . yang lain suma lelaki . aku memang tak terbayang la ape situasi dalam bas nanti sebab masa pegi tadi pun seb baek dapat duduk . nak amik teksi mana ada yang sanggup even korang bayar mahal pun . tunggu punya tunggu ade satu amoii cantek duduk dekat ngan kami . fuhh seb baek . tapi memang la nasib baek sangat . ade lak tetibe muncul teksi yang memang nak g bukit gambir . elok uncle tu lalu depan kami . ape lagi . sambar je lah . aku rase pun dengan penuh kewarasan uncle tu akan bagi kami naik aje . gila ape nak naek bas ngan yang lain2 tuh . yang tunggu aje dah dekat penuh 2 bas . nak berebut lagi . memang kirim salam la . ehh time tu tadi aku memang sanggup la bayar berapa pun #under50hengget untuk dapat balek nek teksi . tapi dah ade teksi ke Bukit Gambir kan . hahaa rezeki2 . memang dilindungi la .syukur2 alhamdulillah ...





mana2 parent pun akan hilang penat lelah cari rezeki bila balik rumah tengok anak2 dorang membersar dengan baek .
aku pulak ilang semua penat lelah rungutan tekanan2 dan masalah2 yang ada bila dapat tengok mak dan abah tersenyum walaupun sikit . 
ya Allah pelihara lah kesihatan mereka sebaiknya . panjangkanlah umur keduanya untuk aku boleh balas jasa mereka selama membesarkan aku . amin ......





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...