Wednesday, April 2, 2014

resepi simple untuk kesejahteraan bersama

panjang tajuk entry sepanjang tempoh aku menelan air liur sementara nak taip post ni. nomnomnom.lazat lazat lazat.


ayam berempah ( versi aku )

ayam- serbuk kunyit+garam+serbuk cili+ketumbar,jintan yang dikisar kering+serbuk perasa+sedikit tepung.
gaul semua sekali dan goreng.
note = sila guna ayam daging untuk kepuasan kelembutan ayam goreng.
(aku guna ayam kampung versi tak pernah jejak tanah.duk dalam reban jer.so, ianya sangat lembut dan enak! )

bening sayur sawi 

sayur air - antara lauk yang paling senang dimasak
air+bilis+sebiji bawang merah - masak sampai mendidih
masukkan sawi dan garam.agak-agak dah lembut alihkan periuk dari atas api.

sambal totok

sambal tumbuk - senang sangat dan sesuai untuk insan2 yang deria rasa pedasnya pada tahap tertinggi. boleh guna cili api or cili kering.dua2 nyaman.
bilis + lada cili = goreng
selepas digoreng terus ditumbuk dan letak sedikit garam.nyumnyumnyum

nasi putih

masak sendiri lahhh! takkan tak tau kottt..youtube banyak.pegi tengok.


kalu duk kampung hari2 dapat makan macam ni.semua bahan senang nak dapat.huhuhuhuu
selamat mencuba..
sekian..











2 comments:

Aziati Zolman said...

sambal totok yang sedap tu...

neena's blog said...

yup dear...nyum3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...