Wednesday, July 23, 2014

hijau yang damai.

tahun ni macam tahun lepas tukar duit tapi takdapat duit baru.aku tak kisah sangat tapi tau la kan budak2 sekarang..
'alaaa duit lama.buruk'
choyy sangat.duit jugak kot.bukan boleh bawal mati.rezeki Allah dah bagi.amik je la. ye tak??
kadang2 kebanyakkan budak sekarang ni kena diajar bersyukur lah ape orang nak bagi pun. jangan buat orang yang nak bersedekah jadi terbeban. ade sesetengah tu siap bagi pandangan hina lagi kat orang yang bagi singgit. ehh hello0 duit jugak okay.
hehehe sejak tak dapat duit raya ni (tapi ade jugak la rezeki tahun ni hasil buat muka comel.hahaha) memang aku emo sket bab2 budak merungut pasal duit raya.
bukan aku bukan sentap tak dapat. aku pun taknak sebab dah keje kan. tapi tak perlu lahh perli2 sebab aku dah keje so aku tak layak dapat. aku pun memang tak bagi kat orang yang dah keje kecuali ade satu cousin yang comel dan belum kawen tu aku kasi lahh. die pangkat adik. dah masuk dalam bajet pun. hihihi
selagi aku mampu insyaAllah aku akan bagi. yelah aku pun paham perasaan dapat duit raya ni. seronok dia lain macam. hahaha !





satu lagi benda yang seronok selain duit raya ni adalah sampul duit raya tu. best pulak tiap2 tahun kumpul. yang nampak rare tu sibuk nak simpan. lipat pun taknak. aku pun tak kisah belanja lebih sket untuk cari sampul yang cantik (cantik bagi aku la) . aku pun nak orang yang dapat tu rase seronok macam aku walaupun selalunya tengok sampul tu end up bersepah2 kat lantai. tahun ni ingat nak sedondon ngan tema warna baju, dah pilih2 tetiba nampak sampul putih ni pulak. hihi tetibe tukar. terus amik yang putih. yelah ink printer abes so tak dapat nak buat sendiri macam tahun lepas. hihi.

SelamatHariRaya la ekk..


























No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...