Friday, October 20, 2017

Laksa Sarawak

Cuti kali ni macam takda masak pape yang memerlukan kegigihan yang lebih. so aku decide nak masak laksa. mula2 Nad dengar laksa dia ingat aku nak masak laksa Johor. eheh nono.. kali ni kta cuba something yang lain. disebabkan hari tu dia ada pengalaman buruk makan maggi laksa sarawak yang mana mungkin kami salah masak la sebab memang teruk sangat rasanya. so agaknya dia trauma kot. no Nad kau belum rasa real laksa lagi. haha Nurul pun dah lama suruh buat. tapi aku guna pes yang dah siap je pun... hahahaa bukan buat sendiri. Pes pun dapat dari Put. ada orang tu aritu pegi Kuching tapi tak belikan pun pes ni. yelah tak kirim katanya. tapi renyah jugak la nak sediakan benda2 sampingan yang kecik2 tuh.

penyedap pelengkap rasa

tapi aku memang puji la kegigihan kami sekeluarga. haha lapar punya pasal. sangat tak susah pun sebenarnya nak masak. ikut je cara dalam paket tu for sure jadi. sedap. aku recall balik je la rasa laksa ni bila aku makan laksa sarawak yang Put masak. agak2 sama lebih kurang rasa kuah tu cun lah. biasanya  Mak taknak benda2 pelik 1st time nih. tapi hehehe bertambah2 la pulak. aku sure bukan sebab lapar lah. sebab lepas tu pun Mak makan lagi. so okay next time boleh buat lagi. aku memang suka. so kalau gigih lagi boleh la masak lagi.

                            kosong                                  berkuah                              

aku honestly memang tak kesah nak cuba makanan baru dari mana2 pun asalkan sedap. kalau senang aku buat sendiri sebab nak makan banyak. haha try la eh. nak senang guna pes je la. macam aku. terpulang la jenama ape pun. tapi aku guna HJ.MANAN.

sumber gambar : google


tak amik gambar pes. google je la. hihi

sekian..









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...