Wednesday, August 14, 2019

PJJ

ada orang PJJ tapi selalu jumpa. ada orang PJJ tapi tak selalu jumpa. ada yang duduk satu rumah pun jarang jumpa depan mata. jangan persoalkan kenapa orang lain tak sama macam kita. sebab masing2 ada masalah sendiri. setiap orang ada kekangan sendiri. siapa yang ada pasangan depan mata tu hargailah baik buruk dorang. tak payah nak jaja itu ini kat orang lain. penat la telinga aku ni nak dengar. walaupun tak simpan dalam hati tapi jaga sikit perasaan orang lain. at least kau ada depan mata kan? insyaAllah.. Allah dah aturkan yang terbaik. 


saat paling jiwa remuk adalah bila aku hantar Suami balik atau bila aku yang balik. mungkin Suami tak rasa apa lah. sebab setiap kali aku tengok muka dia steady tenang je. mungkin happy sangat lah. haha tapi aku ni perempuan kan? memang emo lebih. mengada2. walaupun tak berapa dilayan mengada2 tu tapi masih lagi mengada sorang2. kadang2 macam sewel jugak. ye walaupun benda tak semanis mana tapi kalau hati dah sayang. memang dari dulu aku ni bertepuk sebelah tangan. tapi dulu lain. dulu 'crush' . sekarang ni Suami. dah jadi yang halal untuk aku rindu. 

PJJ ni tak mudah untuk perempuan sebab jiwanya memang rapuh. walaupun orang selalu amik mudah je. hakikatnya jiwa tak tenteram tu tak bagus untuk kesihatan jiwa raga. mental pun jadi tak stabil. nampak happy tak semestinya fikiran tenang. macam2 ada dalam kepala. kalau tak kuat memang sengih je setan tunggu kanan kiri. semoga dikuatkan hati2 kami. mungkin nanti lama2 bila dah terbiasa dah boleh lebih redha dengan keadaan ni dan dah boleh sentiasa bersangka baik. masa tu mungkin keadaan akan jadi lebih mudah. 

jaga diri Suami.
jaga diri CintaHati.
jangan lupa saya kat sini.
terima kasih sebab spend time dengan saya cuti ni.
tidurlah dengan tenang tanpa hiburan dengkuran mommymonster.
hahaha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...