Monday, June 4, 2012

kahwin dah die ......

lagi sorang bestfriend kahwin .. jangan pelik la syaz ... umur pun memang dah layak kawen . hihiii takpelah . jodoh dorang dah sampai . aritu Kak Lenny sekarang Kak Nani pulak ! hehee bile fikir2 balek lama jugak dorang bertunang . ok lah .. bahagia akhirnya Kak Nani nih ... hopely jadi isteri yang baek dan solehah .. berubah daripada baek menjadi yang lebih baek dan terbaek ! cewah~ hahaa

abaikan aku yang besar . sila fokus kepada si pengantin  .

seb baek la cuti sekolah . bley stay lama2 . dan nasib baek jugak lah ade Kak Achom duk dekat ngan umah Kak Nani . jimat tempat tinggal .. hihiii thanks la untuk parent and family Kak Achom yang sudi terima aku dan yang lain2 menumpang kat umah tu . ramai kot ... 5 orang . huhuu what a journey ... pepagi sabtu lagi dah kuar umah padahal baru je sampai umah petang khamis tu . mujur x jadi pegi ari jumaat kalau tak memang x sempat ilang penat naek bas dah kena patah balek ke JB . ok lah sabtu dapat jugak aku lepak sehari kat umah . itupun masa naek bas driver bley tegur baru je balek nak ke JB lagi . hahaa seb baek sempat sampai bustand muar sebelum kul 8 . dapat la naek bas ke Larkin kul 8 . dapat sampai cepat sket .

disebabkan tido lambat kerana ade terjadinya sesuatu hal (ayat cikgu BM tak bertauliah) memang dah terbayang2 single seat untuk aku bam2 tido ~~~ betul dapat single seat . hahaa memang puas aku tido sepanjang jalan . dah tak kesah ape yang jadi . terjaga betul2 sampai tol kempas . elok je Kak Emma mesej baru sampai Yong Peng . ohh my ... ape aku nak buat sementara tunggu dorang tu . ape lagi .. shopping tudung la ... Larkin kan murah .. hihiii lama jugak aku belek tudung .. baru je aku nak mengalas perut kat kepC elok je dorang sampai . melepas~~

sebelum nikah ... 
majlis nikah buat kat masjid . ade satu lagi pasangan .. ingatkan nikah marathon . sekali nikah saing2 dah .. seb baek dua pasangan aje . kalau ramai tah sampai malam agaknye . dengan kata2 Tok Kadi yang makan dalam lagi ... hahaa memang tak betah duduk ... memang mengantuk gila . yelah daripada pagi kan . tapi takpe . kerana Kak Nani ku gagahkan jua mata . seb baek makan lepas majlis nikah tu sangat2 sedap ! Ohsem !!! -time tu pun memang tengah kelaparan-

majlis berinai ..
masa kami bersiap lebih lama daripada masa majlis berinai . hahaa tak termasuk sesi amik gambar yang tak berkesudahan tu lahh .. aku ingatkan ade majlis khatam al-Quran ke .. marhaban ke .. yang sewaktu dengannye la .. tapi cane nak ade majlis khatam al-Quran kan kalau ... hahaa adelah~  tapi jujur aku memang dah terbayang2kan tilam kat bilik tu aje ... kalau ade majlis cam tu lagi lah memang aku lena kat sofa .. hihiii


majlis bersanding .

kesahnye baju bleh same . dan kesahnye jugak yang kononnye nak kejar ke tol .. tapi ke laut jadinye . hehee gara2 lambat ... lambat ke ? tak lahh ... kebetulan time makan pulak bley pengantin berarak belakang kerusi .. sudahnye tak dapat merasa tol kat umah Kak Nani . laen kali la kat umah orang lain .. sape ? eh ?


luarpintu ....


settle je outdoor pegi balek umah Kak Achom . rest2 .. solat .. then lepas maghrib gerak la balek ... lawak2 . dah siap salam2 petang tu nak balek tengok2 datang lagi . hahaa pengalaman yang best . lepas ni giliran sape pulak eh ... hihii hopely dapat kumpul macam ni lagi ... amin ... thanks sume sebab sudi ajak aku join sekali ... thanks Kak Nani sebab jemput ke majlis awak . nanti kita jumpa lagi awak dah 'puan' . huk3 ... sape nak teman saya kuar malam2 jalan2 .. thanks Kak Ain sebab jemput and hantar aku kat Larkin . thanks jugak sebab sudi angkut ke sane sini naek Cik Alza chumel .  thanks Kak Achom n fmaily sebab bagi menumpang kat umah .. thanks Kak Emma sebab tunjukkan restoran yang best tu . thanks Kak Achik sebab sudi tunjuk jalan yang aku kurang paham tuh n thanks jugak Kak Ina sebab suh jemput kat umah . kalau tak memang tak tau umah kau kat mane . hihii ehh lupa . thanks uo0llss sebab tak jadi beli baju itam bunga biru tuh .. klau tak io0llss tak dapat merasa nak pakai baju tuh . hahaaa




p/s : kepada yang bakal2 berkahwin tu jangan lupa jemput adik nih ... hihii













No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...