Saturday, December 15, 2012

Boleh Bah Kalau Kau ~ 3rd day

hari ketiga terasa macam berada diatas awan .. misi hari ini untuk pergi ke NewZealand katenyer .. hihii jadi la kan .. hari yang bermula dengan sedikit lambat hampir pukul 9 baru bergerak keluar atas sebab yang aku sendiri tak faham . tak kesah lah asalkan bergerak .. so0 as we start our journey for today we 1st heading to ape lagi isi perut lah . before that wajib sangat bergambar dengan view yang Subhanallah sangat lah cantik . ye GunungKinabalu ! yeay ! walaupun dalam gambar tak berapa nampak tapi honest aku memang nampak bila kabus tebal bergerak sedikit . yelah memang waktu yang sesuai nak tengok dalam lepas subuh or macam nak ke maghrib bila kabus or awan tu tak tutup view kan . google lahh senang sket nak paham . eheh


awesome view of Kinabalu Mountain .
ema, achom, ain, ina n me

beramai2 ... ade gek yang cakap background view ni mcm kat R&R seremban duduk kat divider . cisdale .

R&R non ado view macam kat belakang tuh . ado tu ado la tapi tetap tak ado MountKinabalu .

yang ni pulak ade dikatenye kat UPM . tabahkan hati je la .

minum fresh milk tapi perisa cokelat . eheh . sangat sedap .

okay ini bukan UPM tapi di Desa Cattle Farm Mesilau, Kundasang . yakin ! ngeee~
puas gambar2..  tengok2 anak lembu, anak kambing .. sejuk2 ... minum2 susu .. so0 gerak ke tempat yang seterusnya ..

SelamatDatang!
best !

yer aku tau kat umah pun boleh jugak kalau nak bagi makan ikan . tapi pernah kau lihat ikan jinak yang dalam kuantiti yang sangat2 lah banyak . haih tak boleh nak describe macam mana tapi yang pasti experience ni memang sangat2 lah awesome . daebak !! kau pegang makanan ikan tu letak tangan dalam air dan ikan2 tu semua akan sedut sendiri . sangat hebat ! yang paling best ikan-ikan tu tak akan sama sekali gigit kaki or tangan korang kecuali ikan yang rakus dan gedik . 

aku memang suka JambatanGantung .
aku memang penggemar tegar jambatan gantung . walaupun yang ni memang sangat lah tak mencabar sebab tak tinggi manapun dan tak dapat pun nak jalan yang merentasi sungai . ehek . its okay kita cari other jambatan gantung lahh . 

JAGA !

aku pilih AirTerjunKipungit !
basically hari ini adalah hari untuk menikmati alam . maka sedari pagi ke kaki gunung seterusnya melihat ikan2 di sungai dan terus saja kami ke PoringHotSpring ! nak berjakuzi katenyer ... tapi aku memilih untuk melihat AirTerjunKipungit . kalau yang AirTerjunLanganan tu mau pengsan lah berjalan . tapi disebabkan takde seluar maka niat untuk merendamkan diri terkubur begitu sahaja . takpe . dapat tengok2 sekeliling dah cukup . sejuk sangat !!!! untuk air panas aku rendam kaki kejap je la sebab nak berendam pun mak aih ramai gila kot . BIG NO for me la . eheh .


butterprawn yummy !


so0 selepas semalan mendaki jalan yang curam hari ni pulak menuruni jalan yang sama untuk balik ke KK semula . babai~ eh belum balik semenanjung tapi sambung berjalan di tanah rata . eheh . sebelum cari and check in ke hotel kami cari makan dulu lah . perut didahulukan . so kami makan seafood lahh . kate kat Sabah . ehek . kerapu+softcrab+udang . dan juga kelapa bakar . 

kelapa bakar .

lepas makan cari hotel - HotelTraveller . after check in tengok2 bilik then pegi jejalan kejap tengok2 barang kat pasar malam yang ada dekat sebelah je hotel bajet tuh . okay sangat no bad lah . hihii . okay sambung next day pulak .








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...