Saturday, December 15, 2012

Boleh Bah Kalau Kau ~ 5th day

kami start hari terakhir kami di Sabah dengan breakfast lah . tempat makan di suggest oleh Chris . ikut sajalah . terus checkout hotel dan terus memburu sarapan . urghhh~ lapar ! nasib tak ramai orang. Chris cakap selalu tempat ni full so maybe lucky ke ape aku xsure lah . yang penting dapat tempat duduk dan dapat makan . aku tengok menu banyak ikan2 . so0 aku amik ape yang Nat suggest - Hot&Spicy fish soup (kot) hahaa xingat lak . ade banyak2 ikan . best jugak .

ini pilihan aku . puas hati .

we .
lepas makan kami ke PasarTamu . Ina pun nak cari telur ikan masin . jejalan tengok2 pasar . bagus jugak sebab ade jugak lah benda2 yang tak pernah aku nampak and rasa . tak sesak pun . best je jalan2 . ingatkan pasar basah . tak pun . selesa je . and ada satu makcik cakap kalau rabu baru ramai . boleh jumpa ape yang kami nak cari . penuh dengan orang  . macam2 ade . dari yang paling pelik sampai yang paling pelik . eh? 

ini buah bambangan .

ini memang best .
tetibe kat tengah2 pasar tu ada orang main alat muzik and the sound ... very the Sabah ok . baru aku terasa macam kat Sabah . best sangat . hehee jakun sket benda2 tradition nih . 



ini buah terap . 
ada satu buah ni pelik aku rase . tak rase die yang pelik . macam ape tah ek sampai sekarang aku duk pikir lagi . hihii bentuk dah macam cempedak . aku perasan sepanjang jalan semalam duk nampak pokok and buah ni banyak kot . ingatkan buah sukun tapi kenapa kulit macam buah pulasan . sekali bukak amik dah jadi macam cempedak lah dalam dia . aku dapat makan satu je sebab durian pun aku tak berapa nak ada kimia kan .. eheh . aku diberitahu buah ni macam durian . bau nye kalau letak kat kete boleh kita salute spring . hihiii bila fikir balek aku ade nampak signboard dilarang bawak buah ni . sama macam durian . maybe sebab bau nya kot . yang style tu makan kat parking .

MegaLong . the longest mall .

MuziumSabah

NorthBorneoRailway
 mula2 fikir aih kalau nak bergambar dengan keretapi lama kat Melaka pun ada . bila Nat cakap ini NorthBorneo lama punya . hah kau baru la nak bergambar . ngeh3 .

pintu masuk muzium .
(aku tunjuk patung kat atas tu )








itu sahaja untuk hari yang terakhir kami di Sabah . best dapat jalan2 dalam KampungWarisan . macam MiniMelaka lah pulak . banyak rumah2 suku2 kaum yang ada kat Sabah . unik ! 

so lepas settle kami terus ke airport untuk balik JB lah . ngeh3 .
bye .. bye SABAH~~~












No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...