Tuesday, August 12, 2014

what a day...

satu malam aku tak boleh lelap sebab duk pikir macam mana nak menghadapi hari ini. bunyi macam serius. pagi tadi nyaris2 aku mc. bukan sebab takut tak sempat. tapi sebab tido tak lena + asik terbangun je buat aku memang nak muntah. sorry untuk anak2 yang terpaksa mengadap aku kat sekolah hari ni. serius memang not in a good mood. hampir setiap kelas kena sembur. lama dah aku tahan. dah lama tak marah orang kan...hahaa

okay macam ni ceritanya..
harini perlu buat lesen kompeten..eheh dah cukup 2 tahun
but sadly ada saman.. BUKAN AKU BUAT 
ADIK AKU YANG DRIVE


haaaa jelas kan bukan aku yang drive.
tapi 125 je punnnn................
alhamdulillah selama aku bawak belum kena saman lagi..semoga menjadi pemandu yang lebih berhemah Saz (usap kepala sendiri)
amin.....

so, ape yang berada dalam kepala aku harini memang nak mengejar pukul 1.05 je.
sebab time tu dah abes mengajar.
perlu rushing untuk settlekan saman dan lesen.
okay jujur aku tak tau perlu settle saman ke tak.tapi banyak pendapat yang galakkan aku untuk settle dulu sebelum proceed kompeten.so to the balai polis we go!
haha ini lawak spoil mood.
maklum lah kan kat mana2 front desk pun.
mungkin dah etika dimana 'kaunter pertanyaan' sepatutnya membawa maksud 'don't asked!'
so paham2 la ape jadi.
malang kena dengan perempuan pulak.aku dah buat suara paling comel pun gagal.
wehh aku nak tanya je kottt...salah ke?kalau aku dah tau takde la terkedek2 nak tanya.
tapi takpe.kita pergi balai polis yang boleh settle saman trafik.

okay so pergi balai polis seri alam.
cantik uollss sangat baru.
anggota pun nampak baru2.. ehem!
so dalam 10 minit sampai - 5 minit parking n jalan masuk balai - 2 saattekan nombor dah kena panggil -  1 minit bayar saman then settle.
WHATTTTT???
hahahaa
good start !
ceh dah sangat bermotivasi untuk ke JPJ

so gerak ke JPJ dalam 10-15 minit sampai la.
and rasenye naseb baik sangat balai polis takde waktu rehat.
so takde la buang masa nak tunggu both tempat lepas waktu rehat baru boleh buat urusan.
sampai je JPJ memang dah beratur panjang la untuk amik nombor.
okayy layann ...
tapi alhamdulillah juga duduk dalam 5 minit nama dah kena panggil.
sekejapnye? yelah sekarang aku baru ingat orang yang tekan nombor tu memang tekan beberapa kali which is aku tak paham kenapa ..
bagi lesen + SEKEPING gambar
and that's it.
duduk tunggu.
tak sampai 10minit nama dah kena panggil..
and after all the hardwork (sangat!) 
i got my kompeten lesen !
ALHAMDULILLAH semuanya dipermudahkan...
dalam sejam semua dah settle.
memang Allah tolong mudahkan semuanya..fuhh risau kemain.



*gigih aku malam2 g selongkar bilik nak cari gambar..sebelum ni rase guna 2keping.
sekarang dah baru.
macam ic.
gambar pun dia pulangkan semula..pffttt!
almaklumlah aku bukan tukar lesen tiap2 hari kannn...
















No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...