Thursday, June 29, 2017

SYAWAL 2017

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin.

Tahun ni takda kelainan sangat. macam biasa je hampir sama setiap tahun. disebabkan cuti puasa 2 minggu hari tu dah bertungkus lumus mengecat rumah so nak raya ni takda ape sangat lah. cuma pasang langsir je. maklumlah tingkap dah bertambah. aku memang akan kurangkan bilangan tingkap ni in future. fuh pening nak kumpul dana tukar langsir. so tahun ni cat n langsir semua warna coklat. redup sikit rasenya. takdalah terang benderang rumah tu. 

Tema warna baju tahun ni kembali kepada kegemaran aku - UNGU. tapi macam biasa lah aku takda baju tak sempat nak carik. so guna blause ungu je. kain carik malam raya kat ekspo raya. oklah dari takda. so baju2 tahun ni semua pakai baju g keje. hihi senang. semua baju family lain aku cari macam biasa la kat pesta konvo je. tahun ni aku bawak sekali Nurul. biar dia rasa macam mana setiap tahun aku pening nak cari baju untuk semua orang. haha baju dia sendiri pun pusing2 susah nak cari. mujur lah dapat. 


kami

kami bersama atok

kami yang perempuan sahaja..ramai lagi tapi time ni ada ni jer..

lepas settle beraya belah family abah kami pun macam biasa la gerak ke rumah atok belah mak pulak. tapi kali ni kain kasi tukar.. hahaahaa tak mampu oiii sempit. tak banyak sangat aktiviti. malam balik tidur charge tenaga untuk esok hari..haha


 partner in crime


2nd day raya biasanya memang mencabar. haha pusing semua rumah atok2 dan buyut2.. lupa lak 10 ke 11 rumah. dalam sehari tau.. lunyaii pagi nak pilih baju baru aku perasan aku ada baju dark purple. songket lagi. takpalah dua hari pakai purple. hari2 pun takpa.


ni la baju tu..

susun susun

3rd day raya pusing2 beraya rumah adik beradik abah je. makan makan.. makan dan makan.. menu tahun ni soto je. tahun ni tak guna polisterin. guna mangkuk dan cawan plastik. so nanti2 boleh recycle guna lagi. jimat..huhu

4th day raya which is aku consider as hari last raya... haha da takda tempat lain lagi nak pegi kot.. cukup dah untuk tahun nih. so kali ni baru sempat pegi beraya kat Batu Pahat. tempat biasa tu lah. tapi tahun ni tak dapat terus ke Benut dan Senai sebab orangnya tiada di rumah. huhu so terus la balik lepas tu pegi rumah adik abah pulak.


ootd raya kami

maka berakhir lah lebaran 2017... harapnya panjang umur jumpa lagi untuk 2018..
Selamat Hari Raya 
Maaf Zahir & Batin



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...