Wednesday, June 27, 2018

MALU

aku ni orang yang nampak keras hatinya..nampak tak peramah. nampak ego. tapi hakikatnya aku la orang terpaling MALU..paling lembut hati..paling mudah tersentuh..paling tisu hatinya..paling manja kalau berdua je. tak kesah la berdua dengan siapa. haha tak pasti ni puji diri sendiri ke atau keji diri sendiri. aku ni yang paling tak bercerita hal peribadi. dengan siapa pun termasuk Mak. alhamdulillah Mak pun jenis tak tanya. tak tanya aku sorang. haha sebab adik2 aku Mak memang tanya.

mungkin sebab aku ni jenis tak bercerita benda2 peribadi kot. so Mak pun malas amik port. sebab memang dah terbiasa aku tak cerita. suka simpan sorang2. memang dah jadi tabiat. yelah benda tak pasti kan. buat apa nak cakap2.. lagipun memang CintaHati tu sorang tu je la. kalau cerita pun nak cerita apa. cukup lah Mak dah tahu. Abah dah tahu. benda lain nak cerita pun takda benda nak cerita. kalau ditanya aku jawab. kalau tak tanya memang aku senyap.

tapi alhamdulillah bila dah confirm..nak call Mak nak cerita pun aku malu. haha bodoh kan aku. memang BODOH. ntah.. sebab aku tak pasti kot apa reaksi Mak. hahaha tapi bila balik kampung. aku kata ada benda nak cerita. hahaha semua orang dah boleh agak aku nak cakap ape. yelah as i said...aku memang jenis takda benda serius nak cerita. banyak cakap hal keje je. hal kat sekolah. selalunya memang tak mintak izin nak cakap pon. haha

awkward gila kot... malu. dengan Mak sendiri pun malu. dengan budak dua orang tu pun aku tak cerita. haha dengan kawan pun tak. housemate sendiri? dah nak dekat majlis aku baru bagitahu.. haha benda ni pun malu. ntah aku pun tak paham. 3 lagi kawan kat sekolah tu pun aku kena bagitahu bersebab. haha sorang kantoi tnya pasal kursus kawen. ntah sebab aku tak tahu nak tnya siapa. sorang lagi sebab aku nak sewa barang dia. tapi last2 dapat free. alhamdulillah..sorang lagi sebab nak mintak tolong makeup kan tapi dia ada hal lain pulak. haha aku ni jahat ke? pastu semua aku ugut suruh simpan amanah. hahaha

best friend sendiri duduk sebelah kat bilik guru aku kena bagitahu sebab nanti camne kalau dia dah beli tket balik kampung? hahaha bestfriend2 lain pun aku tak bagitahu. tapi dorang tahu..tetiba kena tnya soalan cepu cemas...pehh memang jujur cemas aku. korek2 rupanya tahu sebab sorang tu satu sekolah dengan makcik aku. haha tak sangka pulak lah makcik aku nak cerita. bestfriend sekolah pulak tahu sebab tengok IG Fariz. ada bestfriend yang group lain tu pulak aku lom bagitahu..hihi malunye...harap tahu sendiri lah. ramai pulak aku bestfriend kan..alhamdulillah sahabat dunia akhirat..

belum sah halal taknak la cerita2.. senyap2 je dulu..harap2nya semua pegang amanah.haha niat memang nak rahsia..dah kalau yang boleh tahu tu rezeki lah..takpa..kalau orang tanya aku iya kan...kalau tak tanya aku tak cerita.. fair kan? haha siapa yang tahu memang boleh agak siapa..siapa yang tak tahu tu aku biar la dulu..yelah CintaHati tu je sorang..tak pernah tukar pun. nanti insyaAllah dah halal aku bagitahu eh. 


terima kasih Mak sebab sabar dengan akak...hihi terima kasih sebab sentiasa doa yang baik2..

yang penting Mak dengan Abah boleh terima..haha aku tanya sekali je..taknak tnya banyak2 kali takut tak bagi..hahaha alhamdulillah...terima kasih Mak Abah..LOVE YOU !!

korang boleh bayangkan la kan betapa aku tahan malu untuk hari tu...hihi yang lawaknya kena bahan dengan sedara mara je...haha "nasib baik tak dapat kad kahwin terus" haha itu lah niat asal aku...nasib baik CintaHati suruh buat majlis tunang dulu...nasib korang..tebalkan muka je aku ni...setebal telinga aku menghadap sarcasticnya orang ramai masa Fariz kawen..haha

Sekian..

#takpernahtaksayang
#sayangtakpernahkurang
#terimakasihEnTunang
#doayangbaik2


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...