Monday, July 30, 2012

sabar

sekarang ni perkataan sabar tu macam dah takde dalam kamus hidup aku . aku tak tahu nak terangkan macam mana tapi dah aku pujuk hati tapi memang jadi lagi teruk lah . cepat je panas hati sekarang ni . aku  ni dah la spesies kalau panas hati memang terkeluar la semua yang ada dalam fikiran nih . tak kisah yang elok atau tak . pakai hembus je . nasib la sape yang kena . kesah nye macam tadi la . bila pikir balik aku pun sebenarnya tak pasti kenapa aku boleh mengamuk . hahaa . dah la suara takde ni lagi aku duk maki hamun orang . hurmmm ke laut terus suara . aku rase punca atau trigger kepada kenapa aku meletup arini adalah sampai2 je aku kat kelas budak2 duk berkumpul kat luar . ade hal katenye . dah aku ni sebesar kayu balak tercongok kat sebelah pun buta ke ape tak nampak .

aku suh masuk boleh kata kejap2 ada hal . ambo0ii . kalah cikgu . takpe aku tunggu . 5 saat . posisi dorang tak berubah . dengan lafaz Bismillah aku pun hemabus la suruh masuk . haaa baru nak masuk .. dah lepas tu darah terus tak boleh turun . makin naik adalah . dengan dah masuk bagi ucap selamat main2 . duk kesana sini . aku tau la dah 2 hari tak jumpa kawan2 . tapi dah la masa burn 1 masa . ni dah tinggal saki baki masa pun kau cari pasal . beria aku bergegas masuk clas selamber kau cari pasal . dah budak2 yang sebaik alam pun buat hal . ape yang jadi sebenarnye hari ni ! takpelah . aku memang dah takde selera nak buat pape tadi . bersungguh sediakan bahan untuk mengajar hari . memang ni la jadinye kalau aku bersungguh2 . last2 memang akan jadi benda lain . 




aku tak kisah la dorang paham ke tak ape aku merepek meraban . lantak ko la . yang penting aku puas bercakap . memang la P&P terganggu . tapi kalau clas hari ni tak terkawal dah macam mana pulak nak gerak P&P kan . dengan budak yang perangai semacam . dengan aku yang arini pun kusut masai . tapi at least bahan dah ada . cuma tak gerak je . masa pun dah burn satu jam . mula2 cam tersengih tapi memang last2 aku yang tengok budak2 ni tersengih macam kerang busuk kat aku . cehh bertuah punya budak . memang sudahnye harini tazkirah ramadhan ..... walaupun hanya sorang je yang Islam dalam clas tu ... sekian .








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...