Wednesday, July 27, 2011

pekan k0b0i .. here i c0me ! edisi : penjelajahan !

perjalanan dimulakan dgn keadaan huru hara .. cm biase la  .. klau x bkn aku ..  pepagi bru la nk kemas sume brg .. sket je sbnrnye aku bwk tp tah knape beg bley jd besar .. (alasan) pastu ble smpai sempang kg dah cantek je bas 2 terlepas dpn mata .. mmg cun ! tggu punye tggu last2 cm biase la teksi jgk yg aku amik .. teksi plak dah 1 hal .. aku mmg pantang klau 0rg yg x bpe nk h0rmat psl 0rg laen nih .. bru kejap aku dlm teksi 2 bley plak ade 2 0rg makcik ni naek .. mula2 0k la die .. senyap je 2 0rg nih .. xlame pas 2 mula ckp cm bisik la sl0w sket s0pan bet0l .. then ha kau hambek .. teksi 2 cm d0rg yg punye .. haish .. mujur la earph0ne aku r0sak .. klau x lme dah v0lume pecah speaker .. gggrr ! 0ke2 pening aku pk blek psl d0rg nih ..

smpai kt bstand 0keh xramai 0rg .. g00d3 .. so0 aku tr0s la pegi mndptkn tket pling awl yg ade .. berdebar weyh dah lme x naek bas .. 0keh kak 2 baek .. letak aku kt single seat .. serius klau xde aku mmg sggup amik bas seterusnya . dah settle tket bergegas aku dptkn bnde yg diidam2kn .. haruslah EPOP ! yeah akhirnya dpt jgk utk keluaran Julai .. klau kt bstand mmg xperlu risau .. cnfirm ade punye la .. then bli ubat bat0k (jap ag aku cter), paper n air .. cantek la kn mknn aku xbli . excited dpt ep0p k0t ..

lme jgk la tggu .. aku ni bab tggu mmg pling mnyampah skali .. 0rg tggu aku xpe . hahaa tggu punye tggu akhirnya pakcik driver bg naek bas .. leceh la 0rg2 nih lengah2 bagai .. aku meluru je la .. hahaa dpt la tmpt aku .. klau x sme je bli single ke x ade je 0rg slamber duduk dgn muka x brsalah . so0 tmpt duduk dh dpt .. ade 1 mslh pr0b . byk sbnrnye aku cter 1 dlu . 0keh airc0nd sgt kuat n aku lupa bwk sweater . n yg paling ter0k adelah sbnrnya aku tgh DEMAM time tuh ! fuh .. bayangkn la nk mnghadapi 2jam lebih dlm bas airc0nd kuat tanpa sweater semasa anda sedang demam . nikmat2 .. aku ttup airc0nd atas kpale aku .. then amik shawl yg tebal sket tuh kasi selimut sket la .. tp mggigil beb .. tahan2 . mujur kejap je .. aku rse l0m sempat smpai jambatan baru aku dh terlelap .. biasela aku mmg cm tuh .. kdng x smpai 5minit dh td0 .. tp tahan 1 jam je sbb xselesa k0t .. aku rse 0rg kt kerusi sblh d0k perhati je .. bkn nk prasan la ... cnfirm la tgk aku .. tngkap pn lngsir aku turun kn .. lgpn sblh aku mne ade 0rg . single seat 0k . hurmmm trpakse la bersengkang mata .. tahan2 ..

akhirnya smpai jgk kt TBS .. kagum2 .. bgga jd 0rg selatan . walaupn slame ni sementara pudu ren0vate kami kne humban kt stadium bkt jalil .. sedih uo0ls . k0t0r . huduh . mcm2 lg . phew~ tp kini tidak lg ! hahaa BAPAK BESAR TBS ! 1st time msuk dlm .  jakun kn .. slalu kt luar je antar 0rg n nmpk mse k0muter lalu kt BTS .. kali ni bru dpt msuk sndri .. mula2 bajet cm nk lepak dlu .. nk jln2 dlm tuh .. tp ntah la dh terbiase aku akan tr0s je kejar tket pling cepat yg aku bley dpt .. kaki aku pn el0k je mlangkah keluar dr TBS tuh .. huhuu dah terbiase la .. so0 layankn aje la .. n dgn xsemena2 aku jd pemandu pelanc0ng .. 2 kali 0rg tnye tndas ktne .. seb baek d0rg tau ckp 0mputeh .. itu pn cm ayam ngn itik .. huhuu xpe perjalanan diteruskn .. so0 aku bli tket lrt tr0s ke pudu . lme x g pudu . nebes ! so0 tggu lme jgk la .. drpd aku s0rg smpai penuh dh tmpt tuh .. yg paling best ble lrt smpai 0keh aku xdpt duduk pn .. bgus .. maka berdiri la aku sepanjang perjalanan ke plaza rakyat .. ble da smpai seri0usly aku sbnrnye xingat pn psl stesen plaza rakyat nih .. (duk pk la dr nek bas td) tp ble smpai bru aku ingat dlu dah byk kali turun naek kt situ la .. apada mem0ry l0w bt0l .. maka berarak la aku ikut je laluan yg ade 2 .. hari ini hari utk pergi ke tmpt yg dh lme x pegi n c0mpletely brtukar wajah n servis .. so0 kte senyum n tenang je ye kawan2 ..

0keh ble masuk pudu ha dah sudah .. kn pudu dah ren0vate ... so0 hampir c0mpletely different la . seb baek aku dgn tenang mnghadapi keadaan .. klau cm selalu 2 sesak xde dh aku bley berfikir .. kali ni cntek je aku dpt nmpk signb0ard yg ade .. huhuu slalu xpasan ape pn . so0 bergegas la aku mncari tndas n tmpt duduk sementara menunggu cik sara yg hanya bru separuh perjalanan .. cr punye cr seb baek la sgt selesa .. lme jgk aku menapak dlm tuh .. smpai rmai yg bertanyakan psl cane nk pegi kt stesen plaza rakyat .. muka kaunter pertanyaan agaknye .. tp xpe .. sy SEDIA MEMBANTU ! 1st time msuk pudu setelah pudu sudah sepenuhnya beroperasi semula . apa yg dpt aku perhatikn .. sgt bersih .. (h0pely maintain la) serba putih cm TBS .. tandas bagus .. tmpat menunggu yg sgt selesa n byk .. tgga pn 0kay siap ade tgga bergerak lg . tmpt bli tket yg aman damai x mcm dlu . RIMAS ! ape lg eyh .. cuma 2 bnde yg xbpe nk best .. yg pertama walaupun aku ni pendek n bnde ni sepatutnye xberi kesan pn kt aku tp kesian la ngn 0rg yg tggi2 khususnya f0reigner2 yg tggi lampai tuh .. knape eyh ? siling rendah sgt k0t .. aku sndri rse cm terperap .. haih .. 0keh yg kedua .. mak aih nk mkn kt kayangan uo0lss~ kne naek tngkat 4 .. yg lawak tuh .. ble kuar lif pehal la cm msuk kawasan h0tel nih .. 0keh kwn2 kte ni hidup kne alert yer lebih2 lg dgn signb0ard yg ade .. klau x cnfirm sesat ntah kemane .. huhuu tp sentap jgk la .. aku mkn kne RM7 ! xpela xm0 ingat lg .. lps mkn maka aku tggu la si sara kt tmpt mnggu yg sgt selesa dgn kesejukan mngigit tulang temulang .. huhuu mmg ser0n0k la aku menahan bat0k .. phew ~

tu la kenangan kt 2 tmpt baru . walaupn xde la baru sgt bg aku tp servis yg baru la .. puas ati agak selesa berbanding sblm nih ..
kawan2 mencuba bnde baru n menjelajah tmpt baru 2 satu keser0n0kan n dpt kumpul pengalaman baru .
lets m0ving2 !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...