Tuesday, July 5, 2011

sila peka kan diri anda ..

peka yer .. bkn pekak . nape aku ckp cm tuh ? hahaa .. malu rasenye ... setelah naek muntah bergelumang dgn arang2 sbb kegilaan terhadap kerang bakar .. tanpa aku sedar arang yg aku guna selama nih hasil kekreatifan idea recycle yg best ! ape aku ckp nih ?? alaa .. klau sesape yg slalu guna arang mst perasan ... ade arang yg harga agak murah sket bntuk pn nmpk mcm arang kayu klau kte bakar kayu (aku dlu selalu msk guna kayu api s0 tau la) klau arang jenis yg tuh mmg la murah .. tp x tahan lme ... bakar kejap dah jd abu .. pastu tggl abu yg byk lak tuh .. sebemban nk bersihkan .. sebanyak 2 arang kau guna .. sebanyak 2 jgk la abu yg tggl .. pastu mmg mudah mati .. panas x seberapa .. tp klau arang yg aku mksudkn mula2 td mmg serius best .. bntuk mmg xmcm arang kayu lngsung .. yela sbb bkn dibuat dr kayu pn .. hihii . 0kay mmg agak mahal sedikit yer (sikit ke ?) tp serius mmg berbal0i .. klau pikirkn kedekut aku mmg x la kn .. xkn beli .. tp klau dipikirkan dr segi berbal0i atau tidak .. mmg aku pilih yg mahal tuh .. walaupn kdng2 semp0t jgk nk idupkn .. tp tahan lme beb .. dah jd abu pn kau bley lg la klau nk bakar kerang ker .. ikan ke .. xdahal .. abu yg tggl pn xbyk ... berbal0i mmg sgt la berbal0i ..

berbalik kpd pers0alan knp aku bley jd malu .. hahaa .. xdela malu sgt pn sbnrnye .. saje nk geged jap .. setelah aku tgk satu segmen kt tv nih (xingat rancangan ape) tp ade bt psl arang ni la .. upe2nye d0rg bt arang 2 drpd tempurung kelapa .. bet0l la kn .. drpd biar bnde 2 menymbang kpd sampah sarap baek kitar semula .. bt arang ... hihiii .. kreatif .. yg aku ske dlm segmen tuh .. pekerja yg terlibat dlm nk hasilkn arang 2 kebanyakkannya bekas pemungut sampah kt kawasan pelupusan smpah .. alhamdulillah akhirnya d0rg dpt kerja yg lebih baek .. disamping hasilkn smthing yg lebih baek utk 0rg2 yg gilakn barbeque .. hihiii ..

0kay .. skrg aku da terbayangkn KERANG BAKAR !!!!!!!!
perghh ................

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...