Friday, February 8, 2019

Aquaria KLCC

mungkin kedengaran macam kebudak2kan..haha tapi ini adalah wish aku. keinginan sekurang2nya pegi sekali sebelum ditelan bumi. bukan sudah nak buat aku happy. haha contohnya tengok gambar CintaHati. haa pagi2 dapat mesej 'morning sayang' ..cukup lah buat aku tersengih sepanjang hari. haha nak buat macam mana dari dulu obses dengan Suami sendiri. ya Allah jangan ditarik nikmat obses ni. haha tempat2 yang aku nak pegi as wishlist pun insyaAllah belum sampai ke luar negara lagi. cable car, kundasang, tasik taiping, akuaria , pulau kapas dan bukit tinggi. itu je pun.. haha bukan susah pun. ada dua tempat je lagi yang belum sampai. Bukit Tinggi dan Pulau Kapas. insyaAllah kalau panjang umur dan dimurahkan rezeki. kalau dapat pegi dengan CintaHati lagi best.

aku penah sekali cakap kat CintaHati aku teringin sangat nak pegi akuaria. aku nak dia bawak aku kesana. masa awal2 lepas kawen haritu tak jadi pegi. aku pun taknak sebab tak sempat dan rasa mahalnya..hahaha ye gaiss.. kalau mahal benda tu aku teringin sangat pun boleh jadi hambar. okay then aku tak sangka pulak masa g KL haritu CintaHati betul2 nak kesini.. hehehehe macam biasa..selagi tak sampai kau jangan nak eksited sangat..nanti kau yang sedih.. haha so wat lek wat peace.. then lepas check in hotel baru lah aku rasa okay gaiss ini REAL. hahaha bayangkan sepanjang perjalanan ke KL tu aku taknak fikir pasal akuaria pun. takot tak jadi. sedih beb. hati aku tisu tau. hahaha 

so bila betul2 nak pegi (perghhh citer tu macam nak dapat intan berlian kan? haha) dada ni macam nak pecah kau tahu? dia punya seronok tu macam nak melompat2 dalam Grab walaupun muka tetap hambar. hahaha control. on the way KLCC jalan clear.. clear gila. sebab cuti kan? orang ramai balik kampung kot.. tapi bila sampai area KLCC menanges lah kau dia punya jem pack tu.. hahaha so Grab berenti tepi jalan then melintas jalan la jawabnyeee...hihi itu pun dah pukul 3.30pm tau. berkejar nak ke kaunter tu okay.. haha yelah tak pernah pegi. so macam noob lah.

punya lah jauh berjalan nak ke kaunter tu aku rasa macam dah tak jejak lantai je masa berjalan tu. haha macam menari2 di awang-awangan dengan CintaHati. haha kau penah ke jumpa orang perasan lebih dengan suami sendiri macam aku ni? hahaha okey bila sampai kat area kaunter tu aku nampak dah orang beratur panjang.. fuhhh mengucap panjang beb. aku tanya CintaHati nak teruskan ke? dia kata alang2 dah sampai. ikutlah aku nak ke tak.. hihihihi emmm emmm ikutkan kebiasaan memang aku sanggup blah la. sebab menunggu lama2 ni memang bukan aku. aku sanggup tunggu CintaHati je. meehehehehe

so beratur lah kami.. dengan punya ramai manusia tu. aku pun lupa dapat masuk dalam tu pukul berapa. sebab memang macam puas jugaklah aku pujuk hati ni supaya bersabar. sekali nak sampai pintu masuk tengok pulak harga tiket. ya Allah.. mengucap panjang oii.. hahaha nasib baik lah kami ni warganegara.. itu pun kalau aku guna duit sendiri memang dah tak masuk la.. hehe aku sempat lah tanya Cintahati okay ke tak? hahaha rase bersalah pulak. tapi dia kata dah alang2 beratur lama kan.. haha kalau dia ajak balik pun aku okay je..OKAY KOT.. hahaha aku hentak2 kaki then pengsan kat situ. 





seronok...walaupun ramai gila orang tapi ada tempat2 ni memang lengang ..sebab tinggalkan je kawasan yang ramai orang sebab semua tengah jakun nak amik gambar kan..so biarkan..nak bagi berbaloi tengok satu2.. bagi dulu peluang orang bergambar.. then insyaAllah kalau ada rezeki nampaklah apa yang kita nak tengok..Suami kite rimas selfie banyak2 so bila panggil suh wifie kena amik banyak2 terus. later on boleh pilih. berdoa je la gambar cantik dan tak bergegar. hahaha amik peluang yang ada..tapi memang dalam tu sumpah panas gila. menjijis2 peluh ni. nasib baik pakai baju gelap.

cukup lah sekali seumur hidup datang sini. tapi kalau diajak pergi lagi memang takkan lepaskan peluang. hahaha cukup lah 44jam bersama CintaHati.. kena biasakan diri. hidup jauh macam ni. kalau ada peluang tu amik sikit masa untuk berdua. sebab bukan selalu. kalau hari2 jumpa takpa lah. boleh kongsi dengan orang lain. ini kalau jarang2 berhubung.. bila jumpa pun takleh berdua.. mana nak ada masa bersama? kan? nampak macam selfish tapi orang tak faham jiwa mengada macam aku. haha alah mengada sikit je pun. nasib baik family aku faham. MakAbah pun okay je. huhuhu pegi lah kemana pun berdua. BUKAN SELALU. 

okeh cukup lah entri yang panjang gila nih. membebel sorang2.. merakam kenangan.
hihihi

#terimakasihEnSuami




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...