Tuesday, February 12, 2019

Masalah Hati

Entri kali ni macam serius sikit tau. sebab apa? sebab aku pun pelik dengan masyarakat, kawan2 atau orang sekeliling lah. yang expect kau kena sama macam dorang baru nampak normal. ataupun setiap apa yang jadi kat kau tu orang akan terus kaitkan dengan status kau sekarang. 

okay sebenarnya ada banyak benda sensitif yang kau tak perlu tanya orang sebab mungkin orang akan tersinggung or macam perlu ke aku cerita semua ni? yang sebenarnya orang lain tak perlu tahu pun. dan kau tak perlu timbulkan isu ni untuk cuba cari topik untuk dibincangkan atau sekadar topik untuk berbual. selama ni aku nampak berlaku kat orang lain. sekarang berlaku kat diri sendiri. seriously kalau tanya kat kau pun kau akan rasa tak selesa. ataupun kau nak orang tanya kau sebab tu kau tanya orang such question.. kekadang funny lah. then cakap pulak..aminkan aje lah..semua ni doa. doa takkan menyinggung perasaan orang gaisss..aku rasa korang pun faham soalan2 pelik yang biasa timbul untuk orang yang dah kawen kan haha

sebenarnya aku ni tak amik pusing sangat pun. tak fikir pun.. yelah macam CintaHati cakap benda ni semua benda kecik je pun.. cuti balik mana.. sehari berapa kali call.. duduk jauh sekarang takpe lah.. zaman teknologi boleh video call.. itu pun orang selalu tanya.. itu belum lagi ada orang tanya 'laki kau bagi nafkah sebulan berapa?' omaigad..tepuk dahi. haha aku ni tak pernah langsung terpikir nak tanya orang soalan macam tu. takkan nak cakap selalu. sendiri dah faham. so bila orang keep on tanya so akan sentiasa teringat. u never know the feeling gaiss.. kita ni yang bertahan. so bila kita tak dapat support yang kita perlu tu.. itu yang selalu CintaHati kata aku meroyan. haa aku ni memang dah terbiasa.. dari dulu sampai sekarang. kan aku kata 'syok sendiri'. so AKU DAH BIASA.. jangan pulak korang sibuk nak cucuk itu ini.. cukup dah setan kat telinga kanan telinga kiri.. jangan ditambah2 lagi..

yang paling kelakar baru2 ni.. ada statement .. jarang2 jumpa tu mesti lagi senang 'lekat' .. omaigad.. klau itu keluar dari mulut orang beranak pinak anak ramai takpelah. haha aku masih boleh mampu senyum lagi. itu semua ketentuan Allah Sis.. jaga2 nak tanya soalan macam ni kat aku. haha ingat tau. aku bukan orang yang baik. jangan sampai itu kali terakhir kita berborak. haha

sebelum kawen memang serius takda sape pun amik kesah aku ni sakit. ye aku ada je mengadu kat orang tapi yelah sekadar cakap je. orang pun tak nampak. tapi bila mengadu benda yang sama setelah berkahwin dah sudah...macam2 imaginasi fantasi yang berlegar2 kat kepala korang tuh.. hahaha kadang2 aku memang tergelak je lah. mungkin memang betul. bila kita tak sama situasi dengan orang yang kita bercakap dorang akan ambil mudah je. tak kisah benda kecik ke benda besar. kau kena selalu ada untuk orang yang nak citer kat kau.. sebab orang tu dah letak sepenuh kepercayaan kat kau dengan ceritakan masalah dia. itu je.

macam aku ni. aku takkan cerita dekat sebarangan orang. kat Mak sendiri pun banyak benda aku tak cerita. aku rahsiakan. apetah lagi orang lain. kalau aku cuba cerita tapi orang tak amik kesah.. orang amik mudah.. orang fikir benda tu benda kecik..dah cukup lah. memang aku takkan cerita pape lagi dah. jangan pelik la kalau aku makin senyap. pelik kan manusia? konsep aku dari dulu senang. kau tanya aku cerita. kalau tanya benda yang aku tanya kau jugak. baru fair... haha  aku pun sedar aku ni ada masalah hati masalah mental. haha sebab banyak fikir benda yang bukan2.. kadang2 dalam seminit pun boleh fikir macam2.

banyak pulak bebel..





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...