Friday, June 7, 2019

RAYA 2019 : 2ND SYAWAL

syawal kedua masih di Perlis. kali ni masak menu soto pulak.. start lambat sikit lah sebab masih penat semalamnya kan..aku pukul 2 baru tido. berdengkur entah dah macam ape pun taktau lah. penat gila. aku tak pandai sangat masak tapi boleh la setakat nak makan. masak pun tak banyak sangat taktau orang suka ke tak kan. kalau kat Serom memang masak periuk besar memang tahu akan licin. ngeh3 google je la semuanya.. yang aku kagum ngan diri sendiri tu aku mampu buat begedil. hahaha gigih kan? selalunya orang lain yang settle benda tu. 

alhamdulillah walaupun lambat dekat pukul 3 baru siap semuanya tapi ok lah. yang bestnya bila tengok orang makan.. kita nak makan dah tak selera dan sebab dah penat. mana yang lebih tu kak ipar tapau bawak balik lah sebab malam tu pun dah tak larat aku nak makan.. sebab nak berkemas lagi esok paginya terus nak balik Serom. yang pasti siang tu memang tak kemana2 lah. dah lepas maghrib baru siap2 pegi beraya. dua rumah je tapi bersiap tu macam nak pegi 10 rumah. haha yelah 1st time raya rilex2 duk kat rumah walaupun agak huru hara tapi yang penting tak keluar rumah sangat.



memang la sedih nak balik Serom tapi nak buat macam mana tiket dah beli. hihi nak jugak beraya dengan family serom tapi tahun ni balik sorang je la.. suami tak ikut. masa suntuk sangat katenyer. takpelah.. ramai orang beraya nak tengok suami.. kalau ikut balik serom 2,3 hari kesian kat orang yang datang tu.. aku takpe. jarang orang beraya nak jumpa aku. haha ada ke takda sama je. cukuplah sampai sini untuk hari kedua syawal di Perlis. jumpa next entry. hahaha 






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...