Monday, June 10, 2019

RAYA 2019 : 3RD SYAWAL

aku balik Serom raya ke3. aku balik sorang2 naik flight dari KLIA. Suami tak ikut. Suami cakap cuti pendek. lagipun  puasa haritu dah balik kejap. ikut lah mana yang selesa bagi dia. aku pun beli awal dah tiket ni tak tau pun cuti sampai ahad rupanya. huhu kami gerak dari rumah dalam pkul 6.30pagi. sebab nak kejarkan waktu boarding 7.30pagi. nasib baik sempat sampai ontime. aku pun takda duit nak beli tiket lain. hihihi memang time tu 0 sen dalam purse. serius satu sen pun takda ni. selamber je naik flight dari Alor Setar ke KLIA2 dengan takda satu sen pun duit dalam purse. lagipun tiket semua dah bayar kan.. memang bawak diri je lah. flight memang ontime. sampai pun alhamdulillah ontime. 

pagi yang hening.. orang lain sedap tido.. aku pulak dah kena gerak ke airport. huhu
nasib baik tak jauh sangat berjalan. haha untungnya flight pagi. insyaAllah tak delay.

takda satu sen pun. ATM pulak jauh.. fuhfuhfuh
jarang2 sekali airport lengang.. huhuhu raya ke3 orang belum sibuk nak bercuti kot.. aku je gedik nak balik. haha


grab dah sampai. hahaha


Fariz amik kat KLIA2. akhirnya terbuka mata dia untuk gerak balik Serom raya ke3. haha so otw tu boleh la amik aku kat KLIA2. dia pun dah separuh jalan sebab hari sebelum tu dah beraya dekat2 area tu je. bukannya terus dari Taiping. disebabkan flight sampai ontime, aku kena la tunggu Fariz dalam 40minit kot lebih kurang macam tu lah. takda duit langsung kan so terus je la standby kat pintu keluar tuh. tak dapat la nak minum2.. lagipun mahei hahaha atm jauh. malas. boleh jimat duit yang dah sendu tu untuk balik JB. 

Kami terus gerak balik Serom bila Fariz sampai tu. takda singgah kat mana2 pun. cuma singgah RNR lah sebab Ateen nak tukar pampers. RNR full gila pulak kan musim2 raya nih. nasib baik lah dapat jugak tukar. ada jem sikit2 tapi tak teruk mana lah. sebagai penumpang kat belakang jem ke tak sama je bagi aku. hahaha takda rasa terbeban pun. fefeeling naik grab haha. walaupun penuh dengan barang Ateen.

betul2 juadah raya okey

HarumManis Perlis

KetupatPalas
sampai2 je rumah MakAbah dah masak rendang daging dan segala jenis lauk raya. haha baru nak raya katenyer.. alahai.. excitednya.. siap dah masak semua. memang betul2 lauk raya. rendang, ketupat, kuah lodeh.. huhuu dah alang2 masak banyak tu ajak la adik beradik datang beraya kat rumah.. hehehee meriah uollss.. dengan penat tak habis lagi. hadap je lah. nama pun raya.. sampai ke malam.. huhuhuhu 






sampai ke malam fullhouse. alhamdulillah..
settle hari ke3 Syawal.. nanti sambung next entry for 4th Syawal.





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...