Sunday, August 28, 2011

and ready t0 eat ..

setelah beberapa hari ni aku bergelumang dgn 'hobi' baru .. hahaha penghilang stress k0n0nye uo0lls .. tp last2 lg kasi kusut kpale .. btw , tahun ni dpt la aku buat sndri beberapa biskut . sblm ni mne sempat . blek pn dkt2 nk raye .. smpai umh je tr0s buat baju raye .. tahun ni ade byk mse TAPI 1 lg bju l0m siap . hahaa banyak main2 .. tapi2 langsir dah siap .. ngeh3 ..
bz bet0l bln puasa tahun nih .. xpe yang penting puas .

ape je yang aku buat dlm smggu nih ? ade 4,5 jenis kuih la .. antaranya .. jeng2 .. kebanggaan !! gl0ry !! hihii sebabnye mudah .. akhirnya dpt buat serapuh yg biase aku mkn . klau 0rg yg xtau buat kuih cm aku nji dpt hasilkn yg exactly the same mst la suka tak terhingga smpai ade 0rg ckp aku jakun . ske ati la .. xyah jeles . k0 ade ?? huhuu


Tart Gulung Nenas (lagend !)

0keh .. next is biskut nestum .. aku ikut sebijik cm dlm tv .. hihiii cam sedap je aku tgk . xbley jadi .. lgpn chef 2 buat cm senang je .. (chef k0wt kn mst la nmpk senang je ) bersemangat kau nk buat . bgun td0 tr0s start ..  tp kn mmg simple gler nk buat ... sedap pn sedap . cuma spatutnye saiznye besar la . tp aku buat kecik2 lg ranyup . klau besar dlm cm xmasak lak tp  ble tgk bawah dah cm nk hangus .. so0 baek aku buat kecik2 . c0mel pn c0mel . hihii ni ha kt bwh tgk rupa biskut tuh .. nyum3

Biskut Nestum 'mini versi0n'





biskut ketiga aku buat xdpt nk display kt sni sbb ade mslh teknikal .. hahaaa aku rse cm ade yg kurang dlm biskut nih .. kurang dr segi bilangan .. c0klat2 nih xbley buat sket .. aku mkn pn x puas .. huhuu c0klat dah beli .. tggl buat je .. aritu c0klat x ckup .. smpan d0h yg lebey tp d0h dah terkena air dah .. yg tukang simpan rupenye x bungkus bet0l d0h 2 .. nnt buat laen la . mula2 plan nye kunun alm0nd l0nd0n la  .. but then yg ade raisin jew .. so0 raisin l0nd0n lah . buleh ?? hihii
tp siyes c0klat 2 bapak manis .. fuh .. mmg terbaek la !

biskut seterusnya yg aku buat mmg lagend .. smpai x tid0 .. haha salah timing beb ! tp best . rasenye dah hampir sme ngn biskut yg slalu hani bwk time raye .. biskut ulat bulu rasenye .. mula2 nk buat sme bentuknye cm yg aku penah mkn 2 la .. tp ble buat cm lembik sgt la pulak .. lepas bakar dah x cantik bentuknye .. so0 decide buat cm kuih semperit je la .. lg bgus .. nipis je kn .. so0 darjah kerangupannye 2 mmg best la ... hihiii .. perisa nescafe .. terbaek ~


Biskut Semperit berperisa nescafe .. bagi tahi lalat sket bru seksi + cun !


and yg latest aku buat td adalah legend gler feberet aku nih .. phew ~ knape la bru skrg aku tau bapak senang gler nk buat biskut nih .. klau x dr dlu dah aku buat .. ingatkn ssh la sgt .. tp malangnye buat sket la pulak .. minyak sapi ade sikit je .. nnt beli lg bleh la buat lg .. tp xtau bile la .. huhuuu xpe2 .. yg penting cm biase percubaan pertama aku mmg kebiasaannye jd .. cuma yg agak klakar tuh .. ptg td cm bajet gler yakin la kn inci warna merah n ijau ade lg .. ha sudahnye mse nk buat td .. tggl bekas je rupanye .. yg ijau 2 ade la wrna sket2 . huhuu agak suam2 air je la .. tp yg merah lngsung xde harapan .. huhuu .. last2 aku decide yg spatutnye wrna kuning 2 aku tmbh lg inci kasi jd cm 0ren .. maka terhasillah biskut arab 0r crystal ball aku yg berwarna pastel .. hahaha c0ver !


Biskut Arab aku yg berwarna pastel .. suci je aku tgk .. huhuu

tp kn kwn2 .. bkn ade kuih je .. ade jgk kepek2 yg telah dihantar 0leh saudari azie by hand lg tau .. hihiii s0k cm nk buat tumpi n rempeyek .. tgk la cmne klau rajin .. tp wajib tiap2 tahun musti la akan dilaksanakan .. cuma ble 2 xsure la .. hahaaaharap sume kuih2 ni dpt bertahan smpai raya nnt yg insyaAllah dlm  2 hari ni lg .. hihiii jgn terluak sudah lerrr ..
slamat hari raye n slamat membuat kuih .. jgn tunjuk2 je .. klau ade masa try la buat sendiri .. lgpn beli 2 agak mahal la .. uhuhuu


still berangankn lagend yg satu lg .. mama carie !!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...