Tuesday, August 30, 2011

malam 1 syawal ..

lepas berbuka je start la masak .. siang tuh jz sempat masak ketupat je .. mmg plan nk masak malam n hantar ketupat mlm raya . baek sket la dr tahun2 lepas hantar pagi2 raya . sementara nk tggu malam aku smpat buat biskut lg .. 'raisin l0nd0n' lah .. huhuu tp ni buat biskut dlu .. nnt la bile sempat bru aku tuang c0kelat . buat adunan sket la k0n0n .. tp ble buat kuihnye tu mak aih xpulak siap2 .. sab0r je la aku .. tapi ni rasenyhe 1st time aku buat smpai bt0l2 abes sume aduanan .. biasenye mmg akan tggl sket . malas kan . haha aku xingat tahun ni bt bpe banyak ketupat . malas nk masuk campur . aku ade byk keje laen lg .. biar la 0rg laen yg handle . bkn aku s0rg duk dlm umh ni  kn .. tapi settle jgk la sblm mlm ..

ape menu utk raye tahun ni ? ayam paprik , sayur tumis , sambal kacang , ketupat . 2 je k0t .. siap masak kul 10 .. so0 tr0s packing n 10.30 start antar p umh at0k n sedara .. mlm2 berembun seyh .. huhuuu .. rela k0t drpd kne antar pagi2 . disebabkan semua 0rg dah antar ketupat ke umh .. maka tahun ni aku x perlu la nk tggu lme .. antar then tr0s blah .. yg x menahan 2 sepanjang jalan dah la ramai la 0rg2 bujang melepak .. ramai pulak yg  men mercun tepi jalan .. tepi jalan b0leh la trime lg .. masalahnye tgh2 jalan pn ramai .. si0t bet0l .. gler ape x pulak buat 0rg lemah jantung kan . xpe2 .. seb baek tahun ni baek la aku xmaen bnde2 tuh .. 

smpai umh dlm kul 11 lbh .. smpai umh je aku tr0s smbung jahit baju ... (huhuu baju sndri yg nk dipakai pg ray l0m siap . ntah pape) settle jahit tr0s basuh baju2 .. then tetibe tringin nk minum nescafe . buat la 1 jag .. hampir sume aku telan sndri .. hahaa sudahnye xtd0 la .. (utk rek0d : nescafe yg aku buat sememangnye SANGATLAH PEKAT ye . ) so0 skrg ape nk buat ? hurmm .. bru la tringat biskut yg aku buat ptg td kn .. l0m letak c0kelat lg .. drpd aku sia2 td0 (penat sgt x el0k tr0s td0 kn) baek lah aku tr0s settle kn biskut tersebut . so0 lepas cairkn c0kelat .. aku tuang la c0kelat kt dlm cup .. adeh .. byk rupenye .. dlm kul 5.30 bru settle .. gler x .. ni bru settle nih .. mula2 ingat cm xnk td0 .. tp xbuleh k0t .. gler ape x td0 .. so0 aku p0st bl0g ni dlu sblm td0 .. hahaaa .. sempat lg .. dpt td0 1,2 jam pn da ckup .. lme2 pn buat ape kn .. papepn ni la hasilnya ..



0key la .. pg es0k nk braye dah .. masak dah .. bju pn da siap .. biskut pn da settle .. so0 mmg dah senang hati la utk td0 .. huhuuu 

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI  MAAF ZAHIR & BATIN utk semua !!!!!!!!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...