Tuesday, December 20, 2011

depan rumah ada parit ..

umum faham tentang keadaan cuaca sekarang nih ... uhuii sangatlah nyaman . tapi nyaman2 jugak dah kalau ujan tak brenti2 macam mana tuh .. takpelah . rezeki Allah yang bagi . kalau tak turun hujan manusia merungut 'malaysia is very hot' . kalau duk hujan je kate leceh lah ape lah (bukan aku kate tapi orang lain yang kate . hehee) . semalam dan hari sebelumnya la hujan yang paling teruk . dari pagi sampai malam . brenti sekejap je . tu pun hujan gerimis yang halus tuh .. selain tuh mak aih .. lebat betul .. aku risau banjir je .. nak kemas barang agak banyak dah kat umah bawah tuh (seb baek duk umah atas ). pengalaman banjir yang lepas membuatkan aku agak serik untuk mengalaminya sekali lagi . seminggu kot !! despite that syukur alhamdulillah .. rezeki datang mencurah2 . banyak bantuan dapat . aku rase kalau campur semua (sebelum duk guna untuk itu ini lah) ade jugak lah dekat 5K #lompat2honeysenpaisambilpelukteddybearcomel. hopely kali ni tak jadi lagi la banjir . risau jugak . huk3 .. tapi so far aku check parit depan umah tu takde lah penuh dengan air . cepat je surutnya .. mungkin sebab dah korek kot bulan lepas . persediaan banjir katenye ....


(aku pun pelik gambar tak clear . abaikan . sila lihat parit sahaja)


apesal aku dengan poyonye amik gambar dengan parit depan umah ni ? sebab nak tunjuk parit kami yang baru di korek lah . hahaa dengan muka tak siap macam dah sethaun tak kuar umah + dua tahun tak mandi + forever tak basuh muka . hakikatnya ade sebab lain yang mendorong aku duk lepak kat depan umah . wo0wo0 agak susah ye nak nampak aku kuar daripada umah ni lebih2 lagi untuk berada di depan umah yang mana agak rare lah kan . aku rase orang kampung yang lalu lalang tengok pun pelik . huhuu .. yess memang ade sebab lain . dan sebabnya sila lihat gambar di bawah ini ..


fokus di bulatan . ada ape di bulatan ? sepertinya ......

hohoho0 (ketawa yang berkuasa) sebenarnya sebab utama aku berada di luar rumah adalah disebabkan panggilan atau lebih tepat lagi amaran yang keluar dalam kul 6 lagi . semua orang kena kosong kan rumah . halamak apakah ? alahai ... fogging la ........ ahh sudah maknanya ade seseorang yang sudah kena or mungkin kena demam denggi bukan ? sudah maklum sekarang anak one of my jiran rupanya . sian beliau . tapi yang kelakar melampau tu adalah kerana punya lah kelam kabut tutup ape yang patut . tukar baju suma ape2 lah yang patut . dah la mak abah takde kat umah . bile aku dan askar2 duk lepak kat depan (termasuklah jiran sebelah umah sekali - nampak kelibat mereka di dalam gambar) boleh pulak fogging tu tak sampai umah aku kan . erk ! dah berapa kali kena macam nih ... aduhaiii ... kena lagi kali nih ... maklum lah kedudukan aku yang agak jauh dari jiran2 yang lain kot .. pape pun .. kenangan2 .. kalau tak aku tak tengok dunia luar . hihiii 

- syukurlah parit dah dikorek awal . hopely dapat tampung air dan tak mudah nak banjir ..







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...