Friday, December 9, 2011

kedekut nak beli ?? buat lah sendiri ! =)

aku ske makan aiskrim . but then kalau hari2 beli maka jutawan pun boleh bankrup bukan ? (kalau dia beli untuk satu kampung sekali lahh ) lain lah kalau askar kecik aku yang kelihatan sentiasa dimurahkan rezekinya (orang rajin cam tu lahh - rajin pegi kedai je) maka beliau sentiasa memegang aiskrim di tangan . disebabkan dapur yang sudah kembali berseri dengan adanya peti ais (dekat 2bulan peti ais rosak - tunggu ada duit baru beli baru) jadi aku pun menggunakan sebaik mungkin kemudahan yang dah tersedia depan mata nih . panjang lak citer . sebenarnya aku nak bagitau betapa sedapnya aiskrim yang kita buat sendiri !! (free kan~~) bukan dalam plastik macam aiskrim yang selalu kita makan masa kecik2 tuh  (sekarang pun ade lagi - ade orang panggil aiskrim malaysia) .


apakah ini ..

inilah outcome nye .. teh ais !! nyum3 !!

 
macam2 perisa boleh buat (tapi jagan lahh yang merepek2 nak sama macam aiskrim2 yang 4,5 hengget tuh .) yang biase2 je lahh .. asalkan dapat makan aiskrim time2 panas terik walaupun selera aiskrim aku lebih ketika hujan renyai2 dan lagi teruk kalau hujan lebat . hoho0 . papepun bersyukur sangat dha ade peti ais baru . ngeh3 . tenkiu mak abah .. seksa rasenye bila takde peti ais . alahh takde jimat mane pun elektrik kalau takde peti ais . hik3 .





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...