Thursday, December 15, 2011

nasi goreng !!!

nasi goreng ni kalau tak kawal satu kuali pun aku boleh telan tau .. hahaa memang favorite dari dulu lagi . kalau makan kat luar pun aku suka order nasi goreng . ntah lah . senang kot . simple je . ehek3 . tak kira kat mane aku menetap pun (setakat ni t.malim ngn nilai je pun) aku still akan masak nasi goreng . biarlah orang tak makan . sebab aku boleh abeskan sume sekali . lagi aku suka kalau panas kan nasi goreng tu beberapa kali . sampai jadi kering . oho0ii nikmat rase nye memang cun lah !! ( #bernafsubetulkalaucakappasalmakan) seriously ramai jugak yang aku kenal langsung tak tau macam mane nak masak nasi goerng yang memang all time favorite aku nih . adehh .. takpe lahh . aku memang dah berbuih dah bagitau macam mane nak masak . ala, lagipun kalau ikut cara aku memang senang je  ........


acane nak masak ?

nasi goreng yang agak full of colour . ehek3

bawang merah
bawang putih
halia
lada cili
ikan bilis
garam

tumbuk semua bahan kat atas ni dan tumiskan . bila dah naek bau masukkan nasi sejuk . dah sebati sedia lah untuk di makan . huhuu senang kan .



sayur - lobak merah, kacang panjang (kalau ade letak lah)
ayam, daging atau udang ke kalau ade boleh la letak .


oho0i lagi sedap kalau makan dengan asam pedas ! - asam pedas ikan terubuk .


tapi aku tak kesah pun sebenarnya ape ade dalam nasi goreng ni . asalkan ianya nasi yang digoreng dan juga yang paling penting  pedas . yeah ..   pedas !







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...