Saturday, October 8, 2011

the making 0f ketupat .. again ..

tak puas buat ketupat masa raya kan . hoho0 takde lah . askar kecik aku kena bawak pegi sek0lah . ade pameran katenye . kena buat kuih . kena buat ketupat . dia dapat tema hari raya . peduli lah . yang penting aku dapat buat ketupat . semalam dah buat kuih arab . apesal ntah tak jadi pulak . kat mane silapnye pun aku tak pasti . yang pasti memang aku mengamuk la . hahaa sebenarnya jadi tu jadi tapi tak sedap macam yang sebelum ni la .es0k la sambung buat . giler ape nak 4 jenis . bley jadi giler lah aku . teheee~


itulah rupanya ketupar yang buat semalam . disebabkan daun pendek tak dapat buat ketupat yang aku slalu buat la . tapi yang bagusnya daun besar . dapat buat ketupat seperti yang diatas . hahaa tahu buat je tapi nama tak tahu . best buat sebab daun keras fresh lagi kan . dalam 80 daun mak aku amik tapi reject 2 sebab k0yak . hihiii tapi l0m masak lagi la . isnin ni k0t . rendam dulu . urmmm .. nak dengan lauk ape yer .. masak merah pun cun jugak .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...