Wednesday, October 19, 2011

what a day ..

arini teman azie g amik jubah . die nak konvo dah . aku ? dah lepas lame . huhuu p amik kt kampus die . untung laa dapat kampus moden cantik cam tuh . tapi jenuh la aku kalau nak jalan . confirm la bley kurus . untung laa aku belajar kat UPSI . sume sekangkang kera je . tak sempat nak penat kecuali dah lambat nak masuk kelas . hihii . sume fakulti ade bangunan sendiri . nampak luas . tak sempat aku nak rase fasiliti baru n kampus baru UPSI . cam nak sambung belajar kat UPSI je . fulltime dapat rase puas2 kampus baru . hahaa tak ramai pon yang amik jubah . tak macam kat tempat aku . phew~ seb baek ade booth jual barang2 komputer . maybe sebab nak pesta konvo kot . ntah la . u orang . aku malas nak tanya2 . sempat jugak usha2 barang . bukan usha je . beli sekali . hihiii . mana bley tahan beb . walupun sebenarnya ikut kehendak . keperluan dah cukup . yakin ! padahal takde duit tuh . pakai duit azie dulu sebab aku tak sempat nak cucuk . haha dah settle sume benda sementara (hal azie je) aku g la cucuk duit . dengan tak malunye guna kad abah . hahaa biase la . nak harapkan kad aku memang tak lah . kering kontang . terbeliak mata bila tengok duit claim kwsp dah masuk . yeehaa !!!! mintak izin mak nak kuar duit lebih sket . yelah bukan duit aku kan . kalau duit aku mau lah stay Melaka berjoli . hahaha mak dah kasik . “kuar ikut keperluan” katenye . kalau ikutkan keperluan aku takut ternganga pulak mak nanti . kira aku kuar duit dengan berfikiran waras  lah . hihii “ikut keperluan” . 


ni je yg dpt beli . hik3

dah settle hal azie n fadli (aku sekadar peneman) kami pun bertolak ke Alor Gajah dengan perot yang berkeroncong tapi lagu jazz lagi . kira bley tahan lagi la kan . ade temuduga terbuka kat sane . anjuran ape aku tak ingat . hihii . padahal sesape je bley join . tapi aku takde resume . macammane mau join kan . hihii aku pun bukan tau dorang nak pegi sane . patut lah taknak g jalan2 . settle kat sane aku dapat rasekan keadaan yang amat lah panas . dengan mendung yang berlapis2  memang yakin hujan akan turun dengan mencurah2 . kuar dari tempat tuh cam ok lagi la . otw nak mencari sesuap nasi (sekawah sebenarnye) hujan pun turun mencurah2 . errr siyes aku gerun . yelah pape pun boleh jadi kan . sampai hamper tak nampak jalan . air kat jalan pun naek . aku rase longkang tersumbat la . tolong la buat longkang besar sket untuk menghadapi situasi2 yang macam ni . dah kalau banjir ape lagi mesti la sistem pemparitan tak sistematik kan . bahaya la untuk kete2 kecik  . lori besar memang la takda hal . hish! Takot la aku . alau aku yang bawak kete mesti tak lepas sebab aku taktau bawak kete . hahaa punye la mencari kedai2 biase nak makan . dah hujan lebat . susah la nak stop . memang cam biase la . sudahnye makan ape ? fastfood ler … kfc la pulak . nak makan nasi ayam . kat jusco Melaka . muar mane ade jusco . hehehe




balek tu kesane sini kte0rg pegi . beli barang lah . antar barang lah . sian kat azie . mesti mak die marah . balek lambat sangat . menyusahkan die pulak . padahal takde kena mengena ngan die pun . tapi .. entah la . rase serba salah pulak . sory yer aku selalu menyusahkan ko . papepun dah beli adapter baru .  tenkiu abah . mylappy dah boleh on . senang sket rase hati . tapi cam ade yang tak kena pulak . cam nak format . kat mane ek .. hold on dulu lah . tak terdesak sangat pun . bajet pun takde . hihii 

daa~~



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...