Friday, October 21, 2011

Tanjong yang tinggi . fuh !

bukan tanjong tempat lepak2 makan jagung manis tuh . yang ni Tanjong Mas antara kedai buku yang famous kat muar . ade kat dua tempat rasenye . satu kat Wetex n satu lagi kat Giant . ade beberapa lagi kedai buku . Sri Tanjong, Popular, Pustaka Hussien ade lagi yang lain tapi aku tak ingat la . cuma ni je la yang paling kerap aku pegi sejak dari bangku sekolah dulu sampai la sekarang . sekarang ni aku duk cari ep0p je  . hihii yang lain 2 sekadar belek . ade yang aku dah abes baca tanpa beli ! no g00d2 .. perangai yang sangat tak baek . urmm . nak beli cam tak cukup duit . setiap kali dating aku cari la buku tuh sambung baca . hehee . jangan marah ye tuan kedai . anggap lah saya belek2 jew . ngeee~  novel BI sume bersalut . kecewa .

ape yang aku kecoh sangat pasal Tanjong Mas nih ? (kecoh ke ?) kalau tak silap aku selasa lepas kedai buku ni panggil azie untuk interview . aku la yang excited nak keje kat kedai buku . aku kan suka buku (jujur tak tipu !). tapi bila die yang dapat call alamak mesti aku tak dapat sebab aku takde transport . hurmm . takpelah bukan rezeki . tapi semalam aku ade dapat call . macam mimpi jew . hihii punye la suka . yela aku memang nak sangat keje kat kedai buku . kalau dapat library tu lagi bagus ! tapi mane nak cari library .. pastu aku pun pikir2 . keje shif k0t . cane aku nak balek . (kes sama seperti Guardian) . seperti yang ku jangka memang itulah yang ditanya . urmm seingat aku ade pakcik yang selalu balek malam . so0 aku pikir bley jugak k0t tumpang dia . tapi pikir balek cam menyusahkan orang pulak kan . cane kalau die tak balek lambat . naya la aku berkhemah kat muar . huhuu . so0 dengan peritnya aku terpaksa la terima kenyataan . ni lah kelemahan orang takde motor+lesen . tau bawak motor ? tau . takde motor ? ade tapi abah guna . motor satu je ke ? iye tak mampu nak beli . ade lesen ? takde . kenapa takde lesen ? xde duit n tak sempat nak buat . memang tu la yang selalu jadi bualan aku n orang yang bertanya . hoho0 jadi dah tak mengharaplah . redha je . macam2 hal . 




papepun bagi mengubat hati yang duka dan lara sebelum balek aku pekena CoolBlog dulu . tapi kan . tak sesedap yang selalu aku beli . adeh . sedeh betul . ape ntah yang tak kena . yang askar aku beli pun sama . selalu aku beli cun je . yang ni kurang laaa .. siyes . dah la asik miscommunication . adeh laen yang aku cakap laen yang die paham . laen yang die cakap laen yang aku paham . macam berada kat Itali pulak . tetibe kan . kang aku speaking baru nanges (sebab mesti die lagi tak paham sebab aku sendiri pun mungkin akan tak paham . hahaa !) . nak balek ujan gler lebat pulak . g beli payung la . seb baek tadi mak bagi duit . haha tak la terasa sangat . mahal k0t . elok nak kuar wetex tengok dah tak ujan pun (mungkin lama sangat pilih payung or sebenarnya tadi ujan tak lebat mana pun) . maka dengan muka poyo berjalan la sambil memegang payung yang siyes cun . payung ye bukan aku . hahaa . tapi syukur la dah tak lebat sebab masa pegi abes basah bas sebab ujan . seb baek la sampai bas stand  sempat lagi naek bas walaupun dah gerak . seb baek bas brenti kalau tak mau menapak jugak lah nak tunggu sebab dah agak lewat . dah lepas kul 5 . nak ujan lak tuh . huhuu tapi tak puas lah jalan arini . tak sempat nak makan2 . dapat iceblended jew . huhuu

best tol arini . rasenye mase lepak kat muar same lame dengan masa aku tunggu bas . hihiii ikut kaki nak je balek xyah g muar . tapi aku tringat2 je kad utk weeding gift yang aku nampak aritu . kalau tak beli jugak ntah sampai bile la aku tringat2 . hehee

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...