Friday, February 24, 2012

berkorbanlah .. berkorbanlah .. berkorban untuk kejayaan ~

tajuk post diatas adalah sebahagian daripada lirik paling popular lagu skolah aku dulu . SMK Tengku Mahmud Iskandar ! eceh ingat lagi . gila ahh .. hahaa bangga lah aku . sekarang ni asik teringat2 skola lame je . yelah bak kate orang laen hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri sendiri . ehh ? ape kena mengena? ntah .. saje ... lagu sekolah praktikum dalam bahasa arab . baru je dapat hafal tau2 dah abes praktikum .. sekolah yang sekarang ni puas dah aku hafal . tak masuk2 dalam kepala . ado0ii .. tapi bley lagi la gerak2 mul0t . bajet hebat dah hafal  . padahal ...... slow2 la .. hehee  

ehh? ape aku merepek nih .. nak kate berkorban untuk negara pun tak . berkorban untuk raya korban pun lagi la jauh . tapi ni nak citer pasal lembu yang berkorban . lembu ? tetibe lak .. iyelah . ade lembu tu yang sanggup berkorban untuk kami semua . hehee maulidur rasul untuk berapa kerat je orang melayu adalah agak mewah ye . tapi tak mengapalah . rezeki Allah dah bagi . kita terima je .. (-----) pagi2 lagi semua dah berkumpul ... then baca yassin dulu untuk slot kerohanian . pelajar melayu, cina and india diasingkan. sikit je pelajar melayu sekolah ni so0 cam xde susah sangat nak kawal . hehee k0t la ... then ust zaki bagi penerangan teori sembelihan . okay admit ade yang dah menguap bagai . tapi aku baek . tekun je dengar . fardu kifayah beb . kalau semua orang tak tau nak handle berdosa semua orang ! nak tak nak kena la tau sikit2 kan . lebih2 lagi bakal imam ngan bakal2 kalifah dalam keluarga . couple+kawen nak . semua bersemangat . tapi bab2 tanggungjawab nih semua buat tak tau je kan .

budak2 tengah baca yassin ..

proses menenangkan lembu . ehek !


proses dimulakan dengan menenangkan lembu yang sangat macho tersebut . okay pengetua amik tempat . yang lain2 tengok dari jauh . hehee aku dekat ok . siyes dekat . aku kan lebih excited benda2 berdarah macam nih .. hahaha vampired ~ dah tunggang terbalik lembu tu dibuatnye bila dah penat maka diam lah beliau .. yelah aku ingat mase ust zaki bagi teori kena menghadap kiblat . maybe mula2 lembu kot yang menghadap kiblat . then tukar penyembelih yang kena menghadap kiblat . hehee tak pe lah . bila dah penat maka senang lah nak tumbangkan lembu tuh . alhamdulillah tenang jugak akhirnya . so0 nak start proses sembelih ni dah semua budak berkerumun . aiseh students .. fikir la pasal orang lain . nak jugak tengok . seb baek dah banyak pengalaman so0 aku biar je la budak2 jakun tuh . sedar2 budak2 cina dah tengok dari tingkat dua bangunan yang dekat ngan tempat sembelih tu . ape la dorang pikir ek . ade jugak aku dengan kenapa melayu ni nak bunuh binatang pulak . hello0 budak dah kalau tak sembelih acane nak makan? kau7 bajet ape yang kau makan selalu tu hiris masa binatang tu tengah sedap makan ke ? ok lah kalau kau tak makan lembu . tapi ayam? babi? yang laen2 pun kena sembelih . tak dengar lagi orang sembelih ikan . ok takde . hahaa

alhamdulillah dah selamat disembelih .. 


settle sembelih semua orang beransur untuk proses melapah . sebenarnya part tu yang paling aku suka tapi nak buat cane kena masuk kelas . lagipun minggu ni minggu last aku masuk kelas sebab minggu depan aku dah nak bertukar tempat. excited masuk kelas tengok2 halamak .. cam biase la . budak melayu memang banyak alasannye . tolong cikgu la ape la padahal elok je aku nampak melepak .. penuh ngan budak2 cina la . aku bagi la dorang penerangan sikit untuk ujian nanti . takdelah bagi soalan tapi ulangkaji sikit la ape yang dah di ajar sebelum nih . sedih pulak nak tinggalkan dorang . tpai nak buat macam mane kan . ikut je la arahan . time baik aku sedih touching . bile time nauzubillah .. memang mengucap panjang je la ..... huhuuu

es0k bakal berarak pulak . ahh berarak kemane ? tunggu~







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...