Sunday, February 12, 2012

merentas taman perumahan

kesah semalam la nih ... sekolah ganti yang digantikan dengan kejohanan merentas desa #desalahsangat takpelah dah kat bandar #bandarke? mane nak cari desa kan .. huhuu aku rindu merentas desa masa kat sekolah dulu . cakap je ape yang kteorg tak lalui . redah semak samun . longkang.. parit .. #eh?adeke? (ok aku saje tambah) lalu dekat kebun getah .. kelapa sawit .. siap berlari kat sawah lagi . tapi yang best memang part sawah tu la .. sebab setiap kali merentas desa mesti sawah tu klau tak tengah menghijau mest tengah menguning . hahaa cantik k0wt~ penat meredah benda2 tadi ilang bila nampak sume tuh . Subhanallah indah ciptaan Allah . tapi sebenarnya yang special tuh kami ni berlari kat pulau tau . orang lain ade ke ? hahaa PULAUPENARIK . mampu ? hahaa gila desa . memang rugi la budak2 bandar yang duk taman . taman bunga tu bley tahan lagi . ni taman perumahan . memang sedih .

incek2 polis . ape dorang buat kat situ ?


beberapa ketika menunggu akhirnya lori sampah yang sampai dulu . hahaa



macam2 ragam budak2 nih . ade yang nak mintak air la . mintak makan la . hello0 budak~ tengah lari k0t . gila ape . nanti bley muntah la . hahaa bajet aku nak layan lah . aku kena jaga checkpoint yang bapak jauh gila ok dari sekolah . #bagiakujauhlah seb baek jaga ngan cikgu tetap sekolah nih . die bawak kete . acane kalau takde die ? menapaklah aku ngan Bai jalan kaki ke sana . hahaa macam tak mungkin kan .. tapi kesah paling kelakar aku dengar adalah budak yang tak tahan nak buang air besar . aku rase die cirit birit kot . nak ponteng macam tak berani . so0 datang sekolah jugak la .. kesahnya rumah die memang laluan merentas taman perumahan la ... so0 die mintak kebenaran cikgu nak balek jap . siap berdrama lagi (paham2 la cane rupanya kalau orang yang tak tahan nak ke tandas - kes cirit birit) . aku nya kes lak . aku pelik apasal budak laki nih pakai seluar pelik je . dah macam nak bersantai kat pantai . lambat dari budak2 lain lak tuh . rupanya die balek rumah tukar seluar dulu . macam2 . tapi best lah . hehee 

"cikgu, ada sampai sudah !"
"mane2 ?"
"belakang lori sampah !"
"hoh !"

tu dia .. antara insan2 terawal yang sampai .. ehek!

antara insan2 yang tak berapa awal sampai . uhuk!

mereka menunggu dengan sabar .. (sabar ke ?)


tak berapa nampak kan . terhadang sikit . aku jauh gambar tak jelas lah . papepun still jeles .


banyak2 benda best yang jadi ade satu benda buat aku terasa asing je . macam duk dalam dunia yang lain je . time penyampaian hadiah bapak boring gila . walaupun pengacara sangat havoc debabo0m~ tapi aku tetap terpaku takde perasaan . time tu jasad je yang ade kat situ . fikiran aku dah sampai KutubSelatan agaknye . hahaaa banyak sangat benda yang nak disampaikan kot . aku ingatkan ade cabutan bertuah untuk guru . takde rupanya . baguslah . bagi je semua kat budak . biar dorang bermotivasi sket nak pegi sekolah . yang paling menaikkan motivasi bley letak hadiah cabutan bertuah basikal fixie (acane nak eja?) . aku bajet benda tu untuk juara keseluruhan ke ape .. rupanya cabutan bertuah . memang gila bertuah la budak yang dapat tuh . ok aku jeles !





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...