Thursday, February 16, 2012

itu naga sula latang ..

hihii .. jgn fikir laen haa ... saje nak amik mood Johan kejap . aduii~ camni . tadi kat skola ade jamuan Tahun Baru Cina . meriah mak ngah ... hahaa merah mak ngah p0wn b0leh . dah semuanya merah . dung2 cheng sana sini . 1 malaysia maa .. aku tak berapa kesah sangat la semua tuh sebab bz uruskan air . hahaa tolong2 je . buat lebih2 kang pijak senior pulak . mane b0leh beb . hormat orang yang lebih berpengalaman ... tumpuan aku hanyalah satu . makanan .. hahaa ok . nampak tamak . tapi aku sanggup berlapar tiga hari ok semata2 nak tunggu jamuan hari ni . betul tak tipu . sanggup makan maggi je . hahaa  (ok tipu sikit sebab aku kedekut) macam2 ada ... tarian naga ada .. tarian orang ade .. hehee bagus budak2 nih . klau sekolah melayu mesti dah ade geng2 kpop . tapi dah ni skola ramai cina kan baek dorang buat dorang punye pop je . ok budak2 ni hebat . hebat sikit la dari aku . hahaa 

naga kaler ijau . lama bertapa dalam kolam kot ..


dapat tengok dua persembahan je sebelum aku dilabel curi tulang (walaupun tak tulang yang boleh dicuri) baek aku kembali ke stesen air (keje2) . semangat~ ade tiga jenis air yang geng air untuk pelajar buat . standard je . sirap,  jagung dan sarsi . mula2 memang nak buat laen sket plan nak buat cincau la . tapi tak pasti kenapa cancel last minit . so0 layankan aje la . semangat buat air nih . sampai jari dah merah kuning . ntah brape kali bancuh . tong besar2 . takpelah . bab tu aku tak merungut . untuk budak2 kan . takkan nak tahan dorang minum . selagi ade amik je la . caring kan aku . hahaa

"cikgu u buat air sedap la "
"ok next time dalam kelas i bagi u duduk"
"(budak laen menyesal tak puji)"

tapi kan .. tapi kan .. hahaa (gedik jap) perkara yang paling menarik perhatian aku haruslah makanan yang terhidang  yehaa!! memang dengan niat yang sengaja dan muka yang bersahaja aku bawak 2 bekas makanan . mujur dua je . aku plan nak bawak banyak lagi . tengok badan la kan . hahaa tapi aku pikirkan budak2 . kalau sume aku kaut dah dorang nak makan ape ? (cehh bajet caring sangat .. dush !) so0 aku amik mana yang dapat je la ... nasi goreng cina, mee hot plate, tomyam .. ehh macam dah hampir sume je . haahaa bet0l lahh tu . steambot aku x tapau la . nampak over sangat . air tak sempat tapau dah licin . pengetua sampai tak dapat air . uhuk ! (tak dapat nak caring la sebab tak tau pulak die nak air tuh . hehee) puas gila dapat berkhidmat untuk negara !! ehh tak .. untuk sekolah !!! ehh tak jugak .. untuk budak !!! yeah~ sekarang aku dah terasa perit jerih urat tergeliat . hahaa


tomyam adalah all time favorite aku . jadi macam mana orang lain masak p0n aku akan telan .

steambot yang tak puas dimakan . nak amik banyak macam segan . huhuu

class habes dah tuh~ teng0k la sape masterchef nyew~ hehee

diatas antara gambar menu2 arini yang aku sempat snap . nasi goreng cina tak sempat sebab aku dah terlahap makan pulak . almaklum dah lama tak jumpa nasi . hahaa (bajet kebulur sangat ape .) so far aku tengok ok je majlis arini . heehee sebenarnye aku nampak bahagian aku je . yang laen tak perasan sangat sebab budak2 adalah sangat tinggi (fakta : aku yang rendah) so0 tak bley nak tinjau2 tempat laen . hehee yang agak malang tomyam sangat cepat habes . masak 1 periuk macam aku buat untuk marhaban perempuan masa raya je . itupun tak cukup . ni pulak untuk lebi seribu orang . uhuk tomyam feberet ku tak dapat dinikmati dengan sepuas hati !! takpelah2 ... bersyukur2 . hehee


mase amik gambar ni baru aku tau ade tempat makan untuk guru2 . hahaa


ini adalah mod pengangkutan steambot ke skola kami . hebat bukan ?


baju merah mak ngah menyala itu adalah masterchef untuk mee hot plate .
(aku muka tengah senonoh lagi)


kami (yang depan je) antara guru2 interim . yang belakang tukang amik gambar je yang last2 interframe jugak . hahaa
(aku muka yang dah bancuh bertong2 air .)



sekian .
masih kenyang lagi . huhuuu





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...