Saturday, February 25, 2012

takbir ! Allahuakhbar !!

Selamat Menyambut Maulidur Rasul !

tetibe .. iyelah .. Nabi Muhammad Nabi kita .. kita kenalah raikan . haritu aku ade dengar ceramah . Ustaz tu kate ade orang tanya . Nabi Muhammad kan dah wafat kenapa kita nak sambut hari kelahiran baginda . bukan ke selalu orang buat majlis tahlil arwah . itulah keistimewaan Nabi Muhammad junjungan kita . hari lahir baginda disambut semua umat tanpa berlebih-lebihan . kita sambut dengan penuh meriah tapi jangan sampai membazir . nanti jatuh hukum lain pulak . aku memang lah tak brape pandai agama tapi sikit2 tu tau lah . huhuu 

pagi2 lagi aku dah datang lambat . o0pps~ tak merah okay sebab jadual start kul 7.45am . hahaa selamat2 . dah cuak sebenarnye mase nak melintas jalan tuh . tak kesah dah kete kanan kiri . redah je . asalkan selamat melangkah masuk pintu pagar sekolah . dari jauh aku dah nampak budak2 nih bukan main lagi melaram . ni yang aku menyampah bila student di bagi kelonggaran pakai baju biase - baju kurung . memang time tu lah tak cukup kain . tak cukup benang nak . jarang kalah kain langsir . ape lagi ? time tu lah takde lining baju . takde singlet nak pakai . takde inner tak sempat beli . siap ade yang berselendang lagi . tapi lilit melilit dah smpai tak tau kemane selendang tuh . tak tahu pakai k0t .. selalu tudung sekolah sarung je . rase nak penampar je sorang . huh !!! ok siyes aku menyampah ! meluat ! nak muntah ! kesah la kan kau kat luar free hair .. itu tanggungjawab ayah kau, abang2 kau .. adik2 laki kau .. sedara mara lelaki .. atok .. pakcik2 .. husband2 .. (ade dah kawen ke ?) tapi kat skolah ni ade peraturan sayang2 ... dah semua tanggung dosa sama la sebab tak tegur . aiyak !!!



cikgu2 interim .


tak menahan memang dah macam fashion show . bajet dah abes v0geh la ? suka la kot budak2 laki tengok . bangga beb kalau ade orang tegur . siyes la aku dah jumpa budak2 macam ni sejak aku skola lagi dulu . aku tak kesah la baju tak cantik ke kurang vogeh ke yang penting tak menangkap semua mata yang ade . aku sayang abah aku dan semua saudara2 lelaki aku . aku tengok memang kalah cikgu2 ni semua . nak taip ni pun aku rase geli geliman dah . bak kate anwar hadi - euuww~ #dengangayamulutdie lantak kau lah budak . semoga korang diberi kesedaran . amin ..... jangan nanti kate aku jeles pulak . ok jeles sikit lah sebab aku tak seberani itu . ehek ! nak citer pasal perarakan maulidur rasul dah jadi sesi meluahkan perasaan pulak . 

bakal berarak ..


jalan2 di taman tak berapa larangan ...


kami berarak dari sekolah pusing taman sikit .. ok tipu . pusing taman banyak . berkuah la badan ... habis basah kuyup baju dengan peluh . macam jalan dalam hujan . tapi takpe . Nabi Muhammad dulu jalan lagi jauh nak berhijrah dari Mekah ke Madinah . apela sangat nak dibandingkan dengan jalan2 kat taman ni kan . bukan kat padang pasir . hehee sampai sekolah balek dari jauh aku dah ternampak air2 merah yang memanggil2 .. huhuuu tau2 dah selamat telan air tuh .. gambar tak sempat amik sebab setitik pun tak tinggal . heeee~ lepas tu kami pegi ke surau untuk dengar ceramah daripada ust selaku guru besar sekolah agama tahfiz JB . sedap jugak ust tu ceramah . ade la humor die . rase macam kejap sangat je . perut pun dah berkeroncong . sanggup semalam tak makan save perot untuk hari ni . hahaa standard la aku memang macam tuh .

nasi beriani yang dah tunggang terbalik . eheh~


ok sampai je kat anjung dinamik which is tempat makan semua guru dan pelajar . akhirnya setelah sekian lama dapat makan dalam dulang ... ingat masa sekolah dulu . berebut2 .. nak tambah . hahaa kena rajin tolong cikgu beb baru dapat bahagian lebey ... aku lebih suka makan guna dulang . nak harapkan budak bawak bekas pun bertuah la sangat . lagipun pelajar melayu tak ramai kan .. senang nak handle kalau guna dulang . makan ramai2 pun laig sedap sebenarnya . cuma yang paling 'best' tuh ... nasi beriani+daging kurma+dalca+rojak .. o0pps~ cun .. selamat la kepala aku lepas nih . tapi dah lapar kan aku hemtam aje la ... hahaaa memang best tak sempat balek lagi aku dah rase kepala melayang2 . hahaa seb baek semalam tak join makan sup . kalau tak mau la tumbang aku arini tak pegi sekolah . overall suma makanan sedap !!!




aritu makan puas untuk Tahun Baru Cina . kali ni makan puas untuk Maulidur Rasul pulak . rezeki2~










No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...