Tuesday, September 20, 2011

tumis aje la ..

nk k0ngsi smthing yg mmg aku gler .. ntah mne aku belajar . rasenye pakai try n err0r jew . mmg aku gler bnde nih .. dpt mkn ari2 pn aku xkesah . dlu mse bljr 0rg slalu suh aku buat . aku buatkn je la .. best ape tgk 0rg laen mkn mskn kte .. hihii xde pape rahsia cuma ikhlas mse masak jew . sume pn jd 0k .. hihii ckp mcm hebat sgt . padahal lauk biase jew . tp pg td sementara tggu mak abah g bli brg disebabkn lapar mlampau aku buat la bnde nih .. n mkn dgn 0ne 0f my fav jgk . sayur BAYAM !! yeah !! arini dpt mkn mknn fav aku sumenye . syukur lah masih diberi peluang . ble sp0tan tnpa perancangan mmg serius la jd ape yg aku nk buat .. hihii mkn dgn ns panas 0r sejuk best wo0 ... lbh2 lg klau time gler lap0r .. mmg sesuai gler . silap smpai 4,5 kali tmbh . aku la 2 0rgnye . xtmbh nasi 4 kali mmg xsah . aku sbnrnye xtau nmenye ape .. masak n mkn je la . 2 yg penting . huhuu


inilah die ..


cane nk buat ?
cani la .....

-tempe+bilis+kacang (g0reng smpai garing)
-tumis bawang merah+bawang putih+halia+lada+garam smpai naek bau
-masukkn asam keping+air rendam asam keping . masak smpai mendidih
-masukkn gula . tggu smpai pekat sket
-masukkan tempe+bilis+kacang td . gaul sekejap n b0leh diangkat .

try la .. bley gian k0t .. (sukatan sume sukati jew eyh) hahahaa

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...