Friday, September 30, 2011

bz day .. 12 h0urs 0n d r0ad ..

takdelah 12 h0urs sangat sebab ade st0p2 jugak .. kemane pulak kali ni . asik jalan jew kan . bukan saje nak jalan2 (kununnya la) . azie ade interview la . destinasi kali ni DAMANSARA . urmm .. bagi mengelakkan keadaan trauma di Petaling Jaya berulang kembali . we decide to bring al0ng a buddies dat claim pretty sure kn0w h0w t get there . we took the nilai pajam exit which sh0uld be direct us to Damansara as fadli says la . urmmm .. kenangan sem 8 tetibe menjelma . i made my mind ! aku nak singgah nilai balek nanti ! but bef0re dat, we to0k l0ng r0ad as we rushing up to Damansara . really l0ng ... really to0k a while .. and suddenly ! alamak kami dah penah lalu la sebelum nih .. masa nak pegi PJ . tapi sebelum ni aku ngan azie amik exit t0l sungai besi . terasa macam lebih dekat . terasa je la . huhuu to be h0nest , even th0ugh we r n0t sure 0f the way but because we have fadli al0ng i think we pretty c0nfident t0 t00k any r0ad . sebab kalau harapkan kami berdua memang susah sikit untuk buat keputusan . hihiii . o0kay i can say dat t0day is a success in term 0f finding the place . masa yang ada digunakan sebaik mungkin dan sampai tepat pada masanya . and we als0 manage to g0t the car park in 0nly 10 minutes . its a big thing 0kay c0mpare to PJ . we have t0 w0ndering ar0ung alm0st 20 times and end up g0t n0thing .


sementara tunggu azie n disebabkan nak jimat duit parking , aku ngan fadli decide tunggu kat kereta je la . kununnya kejap je la macam selalu . aku pun dengan happynya transfer family 0uting kat harddisk azie . 0kay 30 minutes is pass .. stilll under c0ntr0l as we sat inside the car with0ut airc0nd . hoho0 ~ nak jalan2 pun tadi tak sempat nak teng0k2 kedai ape yang ade bley jugak jalan2 . tapi l0m bayar parking kan so0 tunggu hela dalam kete . bley pulak jejaka2 berbaju biru berlegar sambil mencatat sesuatu . o0kay thank g0d la kami ade dalam kete . kalau tak mau kena saman . tapi kan salah satu perangai 0rang2 kita ni . suka la arking suka2 hati . kallau kete kecik 2 memang la takdahal . kete kau dah la besar makcik . kene cium baru tau . sedap je arking suke2 hati . eyh 0rang lain tak0t la nak langgar mau kena bayar ganti rugi . sia2 jew . memang tak fikir 0rang lain bet0l la . aku pun tak ingat bape lama aku sauna dalam kete azie tuh . hihiii tapi yang aku pasti bile kami nak blah baru prasan yang sangat terkesan dengan kete yang parking dengan sangat berhemah itu adalah kami . hahaa dah satu keje nak mencari tuan punya kete . dah lambat time tuh .. terpakse la tebal muka ....


settle kat Damansara . aku dah tak sabar nak ke Nilai . tapi memang dah bajet tak sempat sampai 0n time . aku ingat nak sampai sebelum budak2 balek . kan hari jumaat balek awal . 12.30 dah balek . hurmm memang tak dapat nak jumpa semua 0rang la nih .. memang aku nak g sek0lah . nak jumpa budak2 n jumpa ustazah n0rizan n sir rashid . tapi call ustazah bleh pulak hp tertinggal kat umah kan . memang takde j0d0h nak jumpa la . sir tu aku dah paham sangat c0nfirm balek awal . yelah aku selalu tumpang die . 12.30 mest dah balek . sampai je kat pekan nilai tepat2 kul 12.30 . dengan hampa aku pegi je la kat bustand depan mydin mendapatkan apam balek feberet . seb baek bukak lagi . weho0 ! dah dapat apam balek . tertinjau2 teng0k k0t2 ade budak2 sk0la . huhuu ade yang duk meny0r0k . takpe2. memang d0rang taknak tegur . seb baek aku yang rindu . maka aku la yang kej0r panggil2 d0rang . jujur banyak nama yang aku dah ta ingat . yelah aku memang pelupa . tapi muka aku memang takkan lupa . hehee jumpa dah dak f0rm 1 n f0rm 2 . tggl f0rm 3 je . sebab slalu hari jumaat ni aku jumpa 3 f0rm ni je yang merayau2 sebelum s0lat jumaat . sbb dah tak nampak yang lain aku decide ter0s ke sek0lah la . k0t ade sesape . baru je nak kuar dari kawasan mydin lalu depan cend0l ramai lak dak f0rm 3 laki . aku st0p la say hye jap . tapi sume dak2 yang duk luar . b0rak jap . cantek je blah bley pulak dak2 yang duk asrama g tempat cend0l tadi kan . seb baek jalan za kalau tak memang aku berenti time2 jugak . huh ! tak dapat la nak jumpa d0rang  .

ni je dak2 f0rm 2 yang sempat aku jumpa . cikgu dak gemuk kan yunk .. huhuuu


 so0 aku ter0s tunjuk jalan kat azie ke SMAN . nak naek bukit jumpa dak2 seni0r f0rm 5 . seni0r2 ni dah tak kenal aku nampaknya (hadap lah kan aku pun dah kembang . hahaa) . tunggu bukak tingkap tegur baru kenal . adeh tau la h0t2 . kat belakang ade kete pulak kalau tak aku berenti b0rak jap . takpe la ter0s ke sk0la aku nampak dak2 perempuan . jauh tak perasan sape . aku lambai je la . k0t d0rang kenal d0rang datang la kat aku . Alhamdulillah .. ramai lagi yang kenal . yelah dah bape bulan aku tinggalkan SMAN tuh . tapi kali ni budak2 yang duk asrama la . budak luar c0nfirm2 la dah balek . tak ramai pun . beberapa 0rang dak f0rm 2 n s0rang je budak f0rm 1 . sempat amik gambar sket . nampak l0kman dak h0t f0rm 2 . dah terlanjur kami nak blah angkut sekali budak nih g masjid . hihii dengan yakin azie bleh melepasi traffic yang padat . phew~ bangga bet0l .... sekali lagi cantek je kete nak blah lepas dr0p kan l0kman nampak lagi dak2 f0rm 3 yang duk asrama . adeh .. memang takde luck nak jumpa d0rang . hoho0 . takpe lah . kira dah puas hati la kan ingat senang ke nak sampai nilai . sampai ke SMAN lagi . tenkiu sayang saya azie .. sebab k0 sudi bawak aku ke nilai . per0t pun lapa cari la McD . sume tringin nak makan kat situ . huhuuu . depan tesc0 bapak ramai giler . so0 pegi la yang dekat ngan tempat2 jual kain tuh . takde lah ramai tapi parking pulak . gler penuh k0t . dengan p0y0nye aku n azie dr0p fadli untuk cari tempat dulu sementara kami cari parking . gler ape parking jauh k0t . hahaa kte0rg parking kat area kedai2 depan McD tuh . phew~ cantek je aku ngan azie jalan g McD banyak pulak kete yang kuar . sigh~

azie . gambar aku tak sempat amik sebab hp mati bateri dah abes .

AZIE BELANJA MAKAN !! yeah3~ macih sayang  . hihiii makan je la kan 0rang dah belanja . Spicy Chicken Mcdeluxe ! ngeh3 .. c0me to mama ! selalu kalau penat makan berselera kan . tapi entah la benda feberet ade depan mata pun takde nafsu nak makan . masing2 muka cam dah melantak nasi satu dulang . hahaa dah aku pun memang ntah pape . bley pulak mase nak amik gambar hp tetibe mati kan . abes bateri . aku bley lupa nak cas . tak perasan pun dah 3 ari tak cas . hurmmm . takde gambar aku . huhuuu tapi takpe lah . jadi la ade gambar azie tuh . hihiii die watak paling penting ape . takde die tak dapat aku berjalan2 sampai damansara arini . tak sampai aku kat nilai . tak dapat g SMAN . tak dapat makan McD . hihii . nak amik gambar gne hp die pn tangguh2 sampai lupa . bagus la . huhuu . dengan per0t yang kekenyangan kami pn menuju jalan pulang . nak singgah s0lat kat seremban . kang surau R&R cantek . bley pulak leka berbual hoho0 cantek je terlepas R&R seremban . adehhh .. takpe lah . nak buat camne . buka bleh u turn . huhuuu


dah terlanjur kuar nih .. aku pn terpikir ape kate kte ter0s je jalan2 cari batu sungai . haha bukan ke sungai yer . tapi kedai ikan jew . tapi sebel0m tuh pulangkan balek fadli kat umah die . hihii lagipun azie pun nak beli ikan jugak . hihiii go0d3 . pasni kte akan bercakap pasal ikan jew .. die cari ikan aku cari batu . jumpa dah batu . puas hati dah . hihiii pegi macam2 kedai . kehulu hilir . nak cari hiasan akuarium aku la . kedai yang jual rm1 je dah tak jual p0k0k2 untuk ikan . uhuuu nak beli kat kedai ikan mahal sangat la . taknak ......... ! so0 beli batu ngan kayu je la. buat hiasan . jadi lah tu . duit pun tak banyak mane . beli yang termampu je la . phew~ teng0k2 jam tak sedar dah kul 6.30 k0t . dah lebih pun . dekat kul 6.45 . same mase cam kuar pagi tadi . so0 dah 12jam kuar . huhuu . so0 kami decide balek la . nak merayap mane lagi . dua2 pun dah merepek2 je .dah penat kan .. huhuu sampai tersasar jalan termasuk kat taman perumahan . hahaha tak jumpa jalan kuar . apelah . setakat kat bukit pun bleh sesat ker .. buat malu . huhuuu


bz day . penat tapi happy sangat !!!




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...