Tuesday, March 13, 2012

keretapi tanpa rel . phew~

kesahnya cuti2 ni dengan gaji baru masuk lagi memang lah cun kalau berjalan2 .. niat murni nak jumpa kawan2 yang dah bertahun tak jumpa . jauh wehh .. jujur aku memang benci perjalanan yang jauh2 ni . tapi kerana kawan ku gagahkan jua . mula2 memang plan nak pegi sendiri . but then kebetulan mak dah masuk nama untuk rombongan cik kiah die sebab taknak tinggalkan aku sorang2 kat umah masa cuti sekolah ni aku tersengih je la . ape lagi . ikut je la kan . takkan nak tolak . hahaa menipu sangat la kalau taknak ikut . nak merempat mana pulak kan. lagipun cuti2 ni nak jumpa family tapi dorang sedap2 berjalan aku duk sorang kat umah . ohh no0 nehi2 la kan . so0 dengan demam2 ni aku pegi jugak lah . nak jumpa kawan2 , nak shopping2 , nak jalan2 tempat orang . semua tu motivasi walaupun rase dah nak tumbang je . 

abah aku punya la punctual sampai kteorg semua kena marah sebab lambat nak bersiap . sekali sampai kat masjid sorang pun takde . hahaa . biase la . aku layan kan aje lah ... tunggu punye tunggu masuk waktu isyak . bagus jugak . nanti dah tak payah la nak solat kat tempat lain . janjinya pukul brape ntah . biase lahh melayu kan . sudahnye dekat kul 10 aku rase . fuhh memang mata dah nak tertutup . sebelum bas sampai habes semua duk heboh pasal excited nak berjalan la nih . sekali bas sampai ....... aku la orang pertama yang terlopong . besar lopong aku ! bas 1st clas beb . memang 'persiaran' gila ! okeh memang aku dah tarik muka . gila ape nak pegi kelantan yang bapak jauh tu naek bas macam tuh . siap cakap lagi dah penah pegi langkawi nek bas nih . gila ape . meletup la bas tengah jalan wehh .. serupa bas sekolah mase aku sekolah dulu . demn !!! sabar syaz sabar ....

memang dah aku duga . aku konpius sebenarnye aku g kelantan ni naek bas or naek train . perghh siyes aku cakap train lagi selesa mungkin . nak buat camne kan . banyak pengalaman katenyer~~ kalau bas dah 3rd clas punye bas kau banyangkan lah speed nye . haruslah kelembapannye terserlah kan . ayu je . aku rase kalau ade kete kancil lalu kan sebelah tak payah full speed pun dah dapat potong . silap2 basikal lagi laju . ok safety 1st lah kan . sedap kan hati . tapi lambat sangat beb !!! sepatutnye pagi2 dalam kul 7 dah bley sampai . sebab sebelum nji aku pegi memang cam tu la kebiasaannye . tapi ni dah dekat tengah hari !!! tak silap aku tadi dekat kul 11 lbh kot baru sampai hotel yang sangat selesa nih ! ok nampak sangat aku banyak merungut kan . hello0 bayar ok . hotel ni aku tak kisah la . aku lagi ske hotel bajet . bukan nak honeymoon . nak buat letak barang ngan mandi je pun . itupun aku ade dengar duk nak hotel 4,5 bintang yang dekat2 ngan hotel bajet nih ... ambo0ii bajet hebat sangat lahh kan . kau bawak bas 3rd class kau berangan nak duk hotel 1st clas . eh aku mampu la nak bayar untuk family aku kalau aku nak . gaji baru masuk bley ar blagak sket . hahaa tapi yang penting aku takde la bajet hebat sangat macam orang tuh ~ o0ppss !

bilik hotel selesa yang ada wifi tapi tak tau guna . last2 aku guna bb sendiri . ehehk !


ade flyover ... gila larh~

jap lagi nak gerak ke rantau panjang ngan pengkalan kubor . malam ni wakaf che yeh . hopely dapat lah jumpa kawan2 yang aku rindu sangat . hurmmm .. tak sedap hati nih . aku rase mst ade yang tak jadi nanti nih . tak pela . papehal shopping dulu !!! aku memang berhajat nak shopping dengan tanpa memikirkan langsung soal duit !


gambar bas tak ingat lak nak amik . demn !







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...