Wednesday, March 14, 2012

masih di kelantan dan babai kelantan ... ehhh ?

pepagi lagi dah bersiap2 nak teruskan bershopping . cam biase lah melayu kan . aku ngan family aku tepat 7.30 seperti yang dijanjikan dah terpacak kat luar hotel . ade lah 2,3 pasangan makcik pakcik yang ada . memang muka yang sama je la orang2 yang punctual . haih aku memang menyirap la bab2 nih . sebab duk ungkit2 kan . tapi yang mengungkit tu lah yang sebenarnye duk lambat je . tak perasan orang tunggu die . die nampak orang yang lambat sket dari die je . huh ! sementara tunggu insan2 yang hot2 bersiap memang sempat sangat la aku ngan askar2 sume bergambar . fuhh lama jugak la beb tunggu . dengan tunggu driver lagi . hah elok lah yang duk suh punctual ngan driver aku rase memang betul bestfriend . sama spesies je . aku siap beli paper . dua lagi . siap abes baca dua2 paper . tak muncul2 jugak . fuhh memang bercinta kalau tunggu orang nih . klau tunggu sebab solat ke aku bley trima la . ni tunggu sebab duk bermake up kan . ehh hello0 aku pun family ade 5 orang okeh . bley je on time . nak berhias ? kau boleh lah bangun setengah jam awal . tak leh bangun awal ? boleh je tido awal . aku tido dekat kul 3 pun bley je bangun macam biase nak ke sekolah . tapi untuk matikan jam lah and bangun kan mak ngan abah . aku sambung tido sampai kul 6 . ehh3 bley je siap awal . 

shawl baru beli malam tadi . hahaa
kat sini la yang aku duk shopping tudung malam tadi . takdelah mahal sangat n takde la murah mane pun . ok lahh~

sarapan pagi aku . nasi dagang+nasi kerabu . per0t lapar . apedehal~

sekangkang kera je rupanye pasar siti khadijah ni dengan hotel selesa . kalau tau aku jalan kaki aje . takyah nak tunggu makcik2 yang lambat siap tuh ... mase aku duk cari atm tadi pun elok je aku jalan 2 blok je dari hotel tadi . hurmm agak siod je rasenye duk menunggu orang padahal jalan sendiri dah bley sampai . hahaa kecoh pagi2 duk cari atm . yelah aku tak suka pegang duit banyak2 . bila perlu baru cari atm . dapat la berjalan2 sket kan . takdeah pegi satu tempat je . puas jugak lah aku berjalan sekitar pasar siti khadijah tuh .  cari atm punye pasal . hehee mak pun duk menunggu aku . yela blom sarapan . lapar beb . motivasi aku untuk tidak terus menerus merayau tanpa arah tuju adalah mengenangkan perot yang lapar . hahaa~  sudahnye aku melantak nasi dagang ngan nasi kerabu sorang2 . tak sempat nak amik gambar nasi kerabu sebab dah selamat masuk perot baru teringat nak amik gambar . hahaa naseb lahh ..

kat pasar siti khadijah aku beli tudung, kain pasang ngan telekung aje . and the best part is keychain . the best souvenir ever . pelekat peti sejuk pun aku beli . banyak wo0~ heheee seratus jugak lah abes . beli tanpa berfikir . cam tu lah jadinya . sebat aje lah . bila lagi kan . lepas lepak jap kat situ kami gerak g pantai . lawak gila dah menapak ke pantai bley pulak ade yang cakap tak payah turun la nak kejar masa . gila tak . what's the point kau drive ke pantai hanya untuk tengok dari dalam bas . daaa~ baek tak payah . ape punye fikiran ntah . kesah ape aku . kalau tak sabar sangat balek sendiri pun aku sanggup lah . tak fikir yang dah memang lembap2 pun perjalanan sebelum2 nih . urghh~ menyampah gila la aku bila ingat balek . biar la nampak macam jakun pantai . dorang tak tau bezakan pantai kat pantai timur ngan pantai barat . bagi aku banyak beza lah . dengan ombak n pantai yang tak luas tu . okeh sekarang aku boleh berlagak sebab aku belajar geografi sedangkan dorang tidak . hahaaa 


mak buat peace pun muka nak sedeh . memang lawak lahh .


sekian lah di Kelantan . panjang umur datang lagi . sedeh tak dapat melunaskan hajat terpendam 1 setengah tahun tapi dapat ditebus sedikit dengan melihat tempat orang . jauh datang kan . apedehal demam . bley hold dulu . buat macam takde pape . padahal masuk je dalam bas macam nak pecah kepala . hahaa tengok jap lagi dapat jumpa yuni ke tak . dah on the way ke Terengganu ni . aku duk call die dari pagi tadi tak berjawab pulak . ape kena lak ngan minah ni . huh terkilan lah tak dapat jumpa kawan2 . wehh jauh tau aku datang . memang salah timing lahh ! papehal pun tido dulu la . perjalanan masih jauh .. phew~



p/s : ye sekarang memang aku dah tak edit2 gambar . MALAS !








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...