Thursday, December 13, 2018

WEDDING : PERSIAPAN ( BUNGA TELUR )

aku macma biasa lah buat sendiri la bunga telur. tak banyak pun. cuma nak letak kat BungaPahar je. macam mana aku buat untuk Fariz dulu lah. tapi tu ada lebih sikit. yang ni memang betul2 taste sendiri. takda lah cantik mana pun. biasa je sebenarnya. sebagai seorang yang agak cerewet aku rasa memang padan dengan muka aku sebab biasanya banyak benda yang aku settlekan sorang2. haha sebab Nurul dengan Nad pun dah malas nak masuk campur ada je benda yang tak betul. haha so memang aku kena buat sorang lah. nasib baik 100 je bunga telur kena buat. 

bunga putih, bunga krim



dah rongak

mula2 memang aku nekad nak beli yang dah siap je kat AyerItam tu. sebab dah survey tempat lain macam tak best kan. so pegi lah kat PISB. konon nak cari yang dah siap. sekali bunga ada offer pulak.. adoiii petanda ke camne nih. hahaha disebabkan nak dapatkan bajet average setiap bunga tu RM1.50 maka aku pun dengan poyonya cakap kat Nurul yang aku decide aku nak buat bunga telur tu 3 design. hehehe sebab bunga yang offer tu tak banyak kan. kalau ikut yang aku berkenan over bajet pulak. so kita campur2 lah. nanti tengok macam mana .

time consuming tau buat benda ni. lebih2 lagi tang reben tu.. aduhaiii memang rasa bergaduh dengan diri sendiri lah. haha bila cantumkan tu kejap je. tak amik masa sangat. memang paling rumit nak buat reben tu je lah. sebab memang banyak gila kena buat. 400 pcs untuk 100 pcs bunga telur. haha paling makan kos jugak. tapi kena pandai cari tempat yang murah laaa. alhamdulillah memang dapat. 

macam comel je kan..padahal boleh buat orang keluar tanduk.

seronok tengok masa menggunung macam ni.. tapi kejap je abes.
salah satu design


jadilah dari takda.
ape ntah merepek betul takda sorang pun yang amik gambar bunga tu yang dah siap kat pahar. cantik kot.. hahahah #donepoyo.. okay lah. sendiri buat sendiri puji. masa mula2 tu memang la ramai cakap kenapa sampai 3 design. sekali kat letak kat pahar baru lah nampak cantik. hehehehe padahal tak tahu tu sebab nak ikut bajet. cantik ke tak cantik letak tepi. yang penting puas hati buat sendiri. kalau nak kutuk pun boleh kutuk diri sendiri. hehe

cantik?
bunga untuk majlis kat Perlis pun aku buat sendiri. hehehe majlis Serom aku guna telur masin. untuk majlis kat Perlis aku guna warna yang sama tapi tukar guna telur pindang. haaa baru seksi. hahaha simple je tapi OmoOmooo cantiknyaaa hahahaha





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...