Tuesday, December 4, 2018

WEDDING : PERSIAPAN ( ACAR BUAH )

MakAbah memang suka buat acar buah. bukan selalu buat lah. tapi dalam setahun tu ada lah sekali buat. sebab aku tengok macam leceh je. haha tapi MakAbah memang sejenis yang gigih. so biarlah dorang nak buat. aku tengok je. sebab aku bukan jenis yang makan acar. hehehe macam2 benda kena buat untuk dapatkan acar yang purrfect. hehehe kena potong tu lah. kena potong ni lah. masak reneh tu kena amik masa so tak mudah rosak. benda ni memang tahan lama. dah dua kali majlis ni orang memang carik acar tu. haha kteorg memang letak kat bekas kecik2. kalau rasa nak bawak balik tu memang silakan lah.

ni acar yang hampir siap

masukkan semua asam yang dah potong2

nampak betul2 serius. haha

antara sebab aku tak gemar acar ni memang obviously la sebab aku tak makan asam. hehehe bukannya tak makan langsung. tapi bukan favorite. sebab nanti sudahnya perut sebu. tak jumpa pulak gambar yang dah siap packing. hahaha tapi memang sedap pun lah rasanya.. aku tak makan. aku rasa kuahnya aje. makan ngan nasi panas. omaigad.. nikmat apa lagi yang kau dustakan manusia...? macih MakABah.. muaahhhh !



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...