Monday, December 10, 2018

WEDDING : PERSIAPAN ( KAD KAHWIN )




Kad Kahwin LOVALOQ By ILHAM

kad kawen aku simple je. aku tempah dari LOVALOQ. jumpa kat FB. punya lah survey itu ini yang murah. hahaha last2 kerana design tu menangkap kat hati. kerana warna tu memang kena dengan jiwa akhirnya aku tewas. tewas dengan harga. kelakar jugak lah pakej harga dia tu. ni pun aku dapat masa tengah promosi. tapi sebab aku memang nak cari design yang simple dan kad yang simple maka aku guna la saiz 4x8 inci sebab harga untuk semua saiz time ni sama je.

Kad 4x6 single

- 300pcs RM220
- 500pcs RM250
- 600 - 1000pcs RM290


aku memang tak plan untuk buat banyak pun.. ckuplah 500pcs.. tapi sedara mara mak cakap ready dalam 100pcs.. kawan2 lagi..sekolah je dah hampir 80pcs.  so nak taknak buat je la 600pcs. padahal tempat lain ada je yg jauh lebih murah dan lagi banyak free gift. tapi entah la aku cari2 kat tempat lain tak perasan pulak design yang aku nak ni. tapi aku memang dah alang2 letak bajet rm300 untuk kad kawen kan. so proceed je lah. orang suruh bayar deposit je. aku bayar penuh terus. hihi. malas nak fikir dah. 

bila dapat kad kawen ni surprise jugak lah. sebab bukan 600pcs yang aku dapat. tapi berlebih2 sangat. dalam 1000pcs ++ huhu rezeki. so aku cakap kat MakAbah. orang kampung bagi je kad sorang satu. haha dah lebih banyak sangat kan. aku memang limitkan 500pcs je untuk sedara mara. kalau over pun dalam 600pcs je lah. taknak ramai2. sebab masa majlis Fariz haritu dah byk sangat kad. okay la aku sederhana sikit.. hihi

kad memang ok cantik cun. memang macam aku nak. cuma adalah font tu yang tak berkenan tapi aku malas nak layan lagi dah. haha siapa sangka aku guna warna hijau untuk baju dan kad. haha memang tak sangka langsung. tapi takpelah. dapat pilih hijau yang cantik. at least cantik kat mata aku. hehehe



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...