Thursday, November 3, 2011

one of my fav ~

kadang2 fav mengatasi segalanya kan . even kita malas pun kalau dah ditakdirkan kedekut cam aku confirm lah akan terdetik hati nak buat sendiri . adeh .. mane cukup kalau makan 1 kan . mesti nak 2,3,4,5 senang citer seberapa banyak yang boleh . (okay bukan gelojoh cuma suke gler) . so0 kalau buat sendiri dapatlah makan seberapa banyak pun kan . ehehee~ walaupun leceh . siyes aku menyampah sebenarnya tapi nak makan punye pasal aku tetapkan iman . hihii lebih2 lagi kalau aku buat sorang . rase cam nak hantuk kpale kat dinding je sebab stress sangat . aku pun xtau la ape yang bley buat aku stress tapi boring kot kalau stuck dengan benda nih je . lagi malang kalau banyak . phew~


step buat karipap

antara kuih fav aku . okay takde lah sehebat yang kita beli kan . tapi air tangan sendiri confirm nak buat yang terbaik . practise makes perfect okay ! kadang2 ade orang cakap . untung la pandai masak ... eyh aku bukan pandai la . kebetulan aku tahu nak masak ape yang aku nak makan . hehee aku pun belajar . tanya mak . tanya atok perempuan . kadang2 makcik2 ntah kat mane2 pun kalau aku rase die masak sedap aku tanya je . then pandai2 la kenakan dengan selera . kalau tak tahu masak aku carik jugak kat kedai . tapi tengok resepi dulu la . kalau tak mampu baru aku gagahkan diri nak kuar duit untuk makan kat luar . ngeh3 . ala, maklumat dihujung jari jew . susah2 sangat g google resepi yang korang nak . then try n error la . takot tak jadi ? jahanam sumenye ? hey chef pun belajar masak la . bukan kuar2 tr0s bley masak maggi . hahaa itu aku k0t . so0 gurlz jom la kte belajar masak sementara masih sempat n ada masa nih . kalau anda dah keje tak tentu lagi sempat nak belajar bukan . lagi haru kalau dah berangan nak kawen . alamak ape mak mertua cakap kalau anda2 taktau masak . aku siyes akan malu . kalau boleh aku nak master dulu fav2 dish bakal mak mertua . huhuuu 

 siyes lah . puas hati dapat makan dari air tangan sendiri . lagi bahagia kalau tengok orang lain suka makan ape yang kita masak . aku kalau dah penat masak tak makan pun takpe . kenyang tengok orang laen makan . hihii effort tu yang penting . kay daaa~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...